۱۱۰ طرح روستایی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت:۱۱۰ طرح روستایی توسط دستگاه‌های اجرایی با اعتبار۵۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

ادهم کرد زابلی در تشریح اقدامات دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سیستان و بلوچستان   اظهار کرد: ۵۹ طرح روستایی در ایام الله دهه فجر از اعتبارات دهیاری‌ها با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی داشت.

وی گفت: برای نخستین بار تسهیلات ماشین آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های متقاضی این استان از طریق پست بانک به تعداد ۱۰۵ دستگاه از قبیل تراکتور، بیلبکو، کمپرسی و خودروهای حمل زباله اعطا شد.

وی با اشاره به تشکیل ۲۱۹ دهیاری جدید در سال گذشته، افزود: دفتر امور روستایی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه توانمندسازی، روستاآباد که در تهران برگزار شد رتبه برتر و در اجرای بهینه تفاهم‌نامه بین قرارگاه جهادی وزارت کشور و معاونت هنرهای سنتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رتبه دوم را کسب کرد.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از رسالت‌ها و وظایف دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف تقویت، توانمندسازی و توسعه منابع انسانی در حوزه مدیریت روستایی است که در سال گذشته این دوره‌های آموزشی برای دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها در سطح این استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات ماده ۳۹ دهیاری‌های سیستان و بلوچستان به بیش از چهار هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ رشد کرده است.

کرد افزود: ۱۶۰ طرح هادی در سال گذشته در سیستان و بلوچستان اجرا شد و نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد سه درصدی را تجربه کردیم.

وی بیان کرد: ۷۰ طرح زیرساخت چمن مصنوعی مینی فوتبال توسط دهیاری‌ها و مجموعه دفتر امور روستایی سیستان و بلوچستان در سال گذشته اجرا شد و مجوز جذب ۱۴۴ نیروی انسانی با مساعدت رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استاندار برای دهیاری‌های این استان در قالب نیروی مالی، عمرانی، خدماتی و حقوقی صادر شد.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان افزود: ۳۰ زمین چمن مصنوعی با همکاری دهیاران، بنیاد مستضعفان و بنیادعلوی و ۱۵ زمین چمن مصنوعی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در روستاهای این استان نصب و راه‌اندازی شد و ۵۰ زمین نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: از دهیاری‌های سیستان و بلوچستان برای نخستین بار حسابرسی انجام شد.

کرد خاطرنشان کرد: رقابت‌های مختلف ورزشی ویژه روستاییان که با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین ساکنان مناطق روستایی و احیاء و ترویج فرهنگ روستایی در رشته‌های کبدی، فوتبال، کریکت در ۵۰۰ نقطه روستایی و با مشارکت بیش از پنج هزار تیم ورزشی برگزار شد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار