مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش با حضور رئیس جمهور برگزار شد

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور سال ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد.

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور در سال ۱۴۰۲ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور،کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، قهرمانان و مدال آوران ورزش، روسای فدراسیون‌های ورزشی  در سالن اجلاس سران برگزار شد.

از زمان حضور آیت‌الله رئیسی در راس دولت سیزدهم این سومین مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران ورزشی است که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

در این مراسم محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، هنرجو رییس فدراسیون اسکیت، حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، محمدمهدی نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال، برنا فیروزی معاون وزیر، محمدشروین اسبقیان معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، احسان حدادی نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک و قهرمان جهان و ... در این مراسم حضور داشتند.

احسان حدادی

طی این مراسم از ۱۵۱۷ ورزشکاران المپین، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و مدال آوران پارالمپیکی تجلیل به عمل آمد.

مراسم تجلیل از مدال‌آوران با نوای مرشد و طنین زنگ مرشد در سالن اجلاس سران آغاز شد و اجرای ورزش زورخانه‌ای در سالن با استقبال و تشویق شدید ورزشکاران همراه شد. 

مهدی الفتی ژیمناست تاریخ‌ساز ایران که نخستین سهمیه المپیک تاریخ ایران را کسب کرد در این مراسم به نمایندگی از ورزشکاران صحبت کرد و عنوان کرد: ورزشکاران مجاهدانه در هر شرایطی تلاش کرده و ثابت قدم خواهند ماند. 

وی با اشاره به عدم وجود امکانات ورزشی در برخی مناطق محروم از رئیس جمهور درخواست رسیدگی به وضعیت ورزشکاران و تامین امکانات را داشت تا دیگر هیچ ورزشکاری دغدغه معیشتی نداشته باشد.

ملیحه صفایی ملی پوش شطرنج نابینایان گفت: به خود می‌بالم که به عنوان یک زن مسلمان در غرورآفرینی و تقویت هویت ملی کشورم سهم داشته باشم.

وی ادامه داد: جناب آقای دکتر رئیسی، سخن جناب عالی که فرمودید ورزش جلوه‌ای از غرور و هویت ملی است که عدالت باید در تمام بخش‌های آن رعایت شود، همواره برای بنده امیدآفرین بوده و از اینکه به عنوان یک زن مسلمان ایرانی توانسته‌ام، سهم کوچکی در غرورآفرینی و تقویت هویت ملی کشورم در کاروان سرافراز فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو داشته باشم به خود می‌بالم.

صفایی بیان کرد: امروز من و تمام قهرمانان و پیشکسوتان عرصه ورزش بعد از استعانت از درگاه خداوند متعال، امیدمان به حمایت و توجه جناب عالی و تلاش‌های مجدانه مسئولان محترم وزارت ورزش و جوانان است تا در مسیر تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران در اهتزاز پرچم پرافتخار کشورمان نقش آفرینی کنم. بدون شک در این مسیر پرفراز و نشیب، تدابیر شایسته جناب عالی و مسئولان کشور می‌تواند راهگشا باشد.

او خاطرنشان کرد: امید است که با پیگیری‌های مجاهدانه جناب عالی، لایحه اصلاح قانون سرباز قهرمان که بیش از ۲ سال به مجلس محترم تقدیم شده است، در مجلس جدید مجددا در اولویت قرار گرفته و به سرانجام برسد تا به واسطه آن بخشی از دغدغه‌های اشتغال و معیشت قهرمانان جانباز و توان‌یاب رفع گردد.  در پایان از تمام حمایت‌های جناب عالی و مدیران ورزش کشور تشکر می‌کنم.

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: از رئیس جمهور میخواهم نگاه ویژه به ورزش داشته باشند. لیاقت ورزشکاران در حدی بالاست که هر هزینه‌ای برای آنها انجام دهید، باز هم کم است. من دلی حرف زدم.

وحید شمسایی

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در این مراسم عنوان داشت: صمیمانه از رئیس جمهور به دلیل انتخاب مدیرانی از جنس ورزش تشکر می‌کنم. این وعده‌ای بود که محقق شد. از وزیر ورزش قدردانی می‌کنم که از زمان حضور او شاهد برگزاری دومین مراسم تجلیل از مدال‌آوران هستیم.

وی افزود: مربیگری رسالت الهی است و مربیان، مرشد و راهنمای سبک زندگی هستند تا ورزشکاران از حوادث روزگار عبور کنند. متاسفانه یکی از چالش‌های عرصه مربیگری ناپایدار بودن وضعیت درآمدی آنهاست. در خصوص واگذاری پروژه‌های نیمه تمام امیدوارم با تقویت بخش خصوصی پروژه‌هایی که تا به امروز رها شده‌اند با حمایت شما به سرانجام برسد. وجودتان که همواره منشا خیر و برکت بوده افتخار می‌کنیم. باید موانع خودساخته عرصه مربیگری مرتقع شود تا شاهد رشد نسلی در ورزش باشیم که افتخاراتی بر پایه ایمان و اراده خلق کنند.

دولت سیزدهم اهمیت بالایی به ورزش می‌دهد

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان گفت: از شما رئیس جمهور و حمایت های دولت تشکر می کنم و خداوند متعال را شاکرم که بار دیگر توفیق دیدن جامعه ورزش را دارم و امروز تکرار حضور سبز رئیس جمهور به بهانه تجلیل از قهرمانان و مدال آوران نشان می‌دهد دولت سیزدهم اهمیت بالایی به ورزش می‌دهد.

او ادامه داد: این قهرمانان شیر زنان و شیر مردانی هستند که برای ایران جنگیدند و پرچم ایران را به اهتزاز در آورده اند.

در سال ۱۴۰۲ ۱۰۰۵ مدال رنگارنگ در ۷۹ رشته ورزشی کسب کردیم

هاشمی بیان کرد: در این لحظه اجازه می‌خواهم مراتب سپاس و قدردانی خود را به محضر سپاهیان غیور ایران اسلامی تقدیم نمایم که با هماهنگی میدان و دیپلماسی کاری کردند کارستان، که موجبات تبلور غرور ایرانیان و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سراسر گیتی فراهم نمود و نشان داد؛ آنجا که پای غرور و غیرت ایرانی و دفاع از مظلوم در میان باشد، با یک حرکت، هیمنه پوشالی دشمن منحوس صهیونیستی را در هم شکسته و آنان را در صفحه شطرنج خودشان مات می‌کنند. غرور و غیرتی که برایمان آشناست و چه دلنشین است طنین سرود و اهتراز پرچم پر افتخار کشورمان در قله‌های بلند ورزش جهان که در سال ۱۴۰۲ با کسب ۱۰۰۵ مدال رنگارنگ در ۷۹ رشته ورزشی به ثمر نشست.

رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان گفت: جناب آقای رئیس‌جمهـور خوشبختانه به لطف خداوند متعال و حمایت‌های مستمر و بی‌دریغ دولت مردمی و بویژه حضرتعالی، گام‌های بلندی در جهت حل مشکلات قهرمانان و مدال‌آوران عزیزمان در سال گذشته برداشته شد. تسویه بدهی چندین ساله دولت به قهرمانان و مربیان تا پایان سال ۱۴۰۲، فراهم شدن مقدمات احداث شهرک مدال با هدف رفع دغدغه مسکن قهرمانان و مربیان ملی، اصلاح آیین‌نامه تجلیل از قهرمانان با محوریت بهره‌مندی هر چه بیشتر ورزشکاران از حمایت‌های مالی دولت مردمی، برقراری و افزایش مستمری مدال‌آورانی که در فهرست انتظار بودند، همسان‌سازی پاداش مالی قهرمانان آسیایی و پاراآسیایی؛ و همچنین اصلاحات قانون سرباز قهرمان و آیین‌نامه اجرایی آن که زمینه‌ی کاهش دغدغه اشتغال و سربازی قهرمانان و افزایش دامنه شمول آن را فراهم نموده است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در این مراسم ضمن تشکر از افتخار آفرینی ورزشکاران گفت: در بحث بودجه و اعتبارات ورزشی توجه بیشتری به وزارت ورزش و جوانان خواهد شد.

هزینه‌ها در ورزش سرمایه گذاری برای آینده است

او ادامه داد: باعث افتخار است که بیش از هزار مدال رنگارنگ در سال گذشته دریافت کردیم و باید در آینده به این ورزشکاران و مربیان که کمتر دیده می‌شوند توجه بیشتری کرد ضمن اینکه بنده معتقدم در ورزش هزینه‌ها سرمایه گذاری است و دولت سیزدهم بر این باور است که هزینه‌ها در ورزش سرمایه گذاری برای آینده است.

اقتصاد ورزش باید در خدمت نیاز‌های ورزشی باشد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استعداد یابی و پرورش استعداد بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: همه زیرساخت‌ها برای ورزشکاران است. تولیدات ورزشی و یا اقتصاد ورزش هم باید در کنار ورزش مورد توجه باشد. اقتصاد ورزش باید در خدمت نیاز‌های ورزشی باشد. افرادی که در این میدان حضور دارند بدانند که تمام تولیدات کشور با استاندارد‌های لازم در خدمت ورزشکاران است. ورزشکار در شهرستان ومرکز استان وروستا باید احساس کند تجهیزاتی که در اختیارش است از استاندارد‌های لازم برخودار است و هم‌می‌تواند این تجهیزات به وی‌کمک کند. نباید گذاشت این حرفه و این نیاز در میدان سوداگری سوق پیدا کند، زیرا از کیفیت آن کاسته خواهد شد. ارتقای کیفیت در همه جا مورد توجه است.

رئیسی گفت: باشگاه‌ها باید به دست خود ورزشکاران و پیشکسوتان و قهرمانان در سراسر کشور اداره شوند. گسترش باشگاه‌ها به دست قهرمانان رقم خواهد خورد و دولت امکانات لازم را در این زمینه فراهم خواهد کرد وحمایت خواهیم کرد.

ورزش همگانی و ورزش حرفه‌ای و ورزش بانوان بسیار اهمیت دارد

رئیس جمهور بیان کرد: حقیقتا قهرمانان برسکوی قهرمانی و با به اهتزاز آمدن پرچم پر افتخار ایران دل مردن را شاد می‌کند و این شادی بسیار ارزشمند و قیمتی است. زیر ساخت‌های لازم برای گسترش ورزش قهرمانی باید فراهم شود تا قهرمانان هیچ دغدغه‌ای جز میدان وقهرمان شدن نداشته باشند. ورزش همگانی و ورزش حرفه‌ای و ورزش بانوان بسیار اهمیت دارد در کنار اینها باید به ورزش عشایری و روستایی توجه شود.

پس از صحبت‌های رئیس جمهور مراسم اهدا پاداش‌ها و جوایز فدراسیون‌ها و نمایندگان آنها آغاز شد و  از ۳۳ فدراسیون در بخش تجلیل‌ها به همراه نمایندگان آنها دعوت شد تا از رئیس جمهور جوایز خود را دریافت کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تقدیر از مدال آورا و قهرمانا کار خوبیه. امید که تو اقتصاد و خودرو هم باعث افتخار بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
انگار برعکسه مدال آوران اومده اند به تجلیل از رئیس جمهور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
قهرمانان ایران قهرمانیتان مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
فرزندان این افراد و دولتی ها اکثر تو خارج اقامت خواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
من حوصلم نکشید بخونم علیرضا دبیر چی گفت؟
دو دستی زد یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشکل اصلی بورس اینه که برای خوش خدمتی فقط چند تا سهام شاخص ساز را میبرن بالا موقع پایین اومدن هم اجازه نمیدن پایین بیاد برای همین شاخص واقعی بورس عدد ۱۳۰۰ هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیش از یکساله بورس منفیه کسی هم انگار اتفاقی نیفتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیش از ۳ سال هست و نه یک سال .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
لعنت بر پدر و مادرت رئیسی سهامداران بورس را بیچاره کرده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بگو اگه واقعا توانایی نداری چرا به مالباختگان بورس وعده الکی میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهامداران بورس خیلی عصبانی هستند من خودم حاضرم برم زندان بخوابم ولی آب شدن هر روزه سرمایه ام را نبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
درسته که بورس منفی شده ولی در همین بازار نسبتا منفی خیلی‌ها سود می‌کنند، بورس سواد میخواد، باید بدونی کی بخری و کی بفروشی. بنابراین اول این لعنت رو حواله خودت و بی سوادی خودت بکن بعد دیگران رو مقصر بدون. فکر کردی باید هر روز بشینی و 5 درصد بره تو جیبت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی سهامی مثل خودرو ۴ سال پیش ۷۸۰ تومان بود ولی الآن ۳۰۰ تومانه چطوری سود بکنه کمی واقع بین باشیم همین الآن بازدهی یکساله بیشتر سهام ها منفی ۵۰ درصده برو نگاه کن می فهمی وقتی سهام ها کفترین قیمت هستند چطوری ضرر نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی کل بورس مثل گوجه فرنگی قرمزه شما چطوری با کدوم پرتفوی سود کردی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
حتما يكي از اون ۴۰ نفر پارساله که اخبار رانتی داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به خدا دیگه سهامداران بورس تحمل زیان بیشتر را ندارند چه گناهی کرده ایم به جای دلالی سهامدار شده ایم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
من اگه کاره ایی بودم یه خودرو ملی بهر کدامشان میدادم
راستی خودرو ملی داریم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
این مسخره بازی ها رو جمع کنید این چه وضعیتیه در مسکن و بورس و خودرو و خوراک و .....برای مردم درست کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعیت امر این هست که یک سری رانت خوار ، دزد و متخلف در شورای عالی بورس با همدیگه تبانی کرده و همدست و هم قسم شدند که با سوء استفاده از بی سوادی ، بی کفایتی و نالایقی عشقی ، تو بورس تخلف کنند همانند اردیبهشت ماه سال گذشته و سودهای آنچنانی به جیب بزنند و مجددا" تلاش کنند تا عشقی همچنان در ریاست سازمان بورس ابقا شود . بنابر این اسامی رانت خواران و دستکاری کنندگان بورس که قرار بود حداکثر یک ماهه اعلام‌ شود بعد از ۱۲ ماه هنوز اعلام‌ نشده و اعلام‌ هم نخواهد شد. این خط و این نشان. چون متهم ردیف اول آن خودِ عشقی و اعضای شورای عالی بورس هستند. سال ۹۹ شاخص کل بورس ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد . اردیبهشت ماه سال گذشته شاخص کل بورس ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد و اکنون هم شاخص ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد . حالا شما قیمت دلار ، سکه‌، طلا، خودرو زمین ، مسکن و ..... را ببینید چند برابر شده ‌ اگه این سوء مدیریت عشقی نیست پس چی می تواند باشه ؟!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
دلخوش نباشید به این مقدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
تو برو 4 میلیون مسکنتو بساز از زیرش داری در میریا
آخرین اخبار