تاج: دریافت ۲۵ سکه از سوی متهمان پرونده فساد در فوتبال مطرح شده است

رئیس فدراسیون فوتبال از دریافت ۲۵ سکه از سوی ۳ عضو این فدراسیون و یک فرد رسانه‌ای در پرونده فساد در فوتبال خبر داد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره پرونده فساد در فوتبال اظهار کرد: واقعیتش این است که ممکن است فساد در فوتبال وجود داشته باشد. نهادی گزارشی به من داد که وجود ۳ نفر از پرسنل فدراسیون فوتبال در این پرونده را مطرح کرد که مربوط به سال ۱۴۰۰ بود که بنده در آن زمان فدراسیون نبودم. اما نوع موضوع را دقت کردم فساد مربوط به بحث رشوه است.

او افزود: بحث رشوه نمی‌تواند در کمیته‌های اخلاق،  انضباطی و ارگان قضایی فدراسیون فوتبال  بررسی شود و باید این پرونده به دادگستری برود. اگر این تخلف ثابت شد به کمیته اخلاق ارجاع داده می‌شود و این کمیته هم تنبیهاتی جدی در نظر می‌گیرد. اکنون این پرونده در اختیار مقامات  قضایی کرمان است و اطلاعات در حدی است که این نهاد به ما داده و اطلاعات بیشتری من ندارم. خودم و دوستان به این نتیجه رسیدیم که فعلا این همکاران را از فعالیت تعلیق کنیم تا ببینیم وضعیت پرونده به چه صورت است. اگر خدای نکرده فسادی بوده باشد بدون اغماض و چشم پوشی، هم اعلام می‌کنیم و هم از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم خواهیم کرد و این قانون است.

تاج گفت: هر کسی که در فوتبال این اتفاقات را رقم بزند به هر شکل و نوعی که باشد برخورد جدی و قاطعی از سوی فدراسیون فوتبال و مقامات ورزش صورت می‌گیرد. من از کسی شنیدم که فردی چند سال پیش به او پیشنهاد سکه در کرمان داده است که من او را اخراج کردم و تمام شد. چیزی که مهم است این است که هیچکس نباید مسئله را جدی نگیرد و پیگیری نکند. اگر چیزی هست که جنبه کیفری و قضایی ندارد در آن صورت آن فرد می‌تواند به ارگان قضایی فدراسیون فوتبال شکایت کند. اگر جنبه کیفری دارد دادگستری هر استان و مقامات قضایی و نهاد‌هایی که نظارت بر این بخش‌ها را می‌کنند مدارک خود را به این نهاد‌ها بدهند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه قبلا هم چنین رشوه‌هایی بوده است، گفت: سال ۱۴۰۰ یک بحث رشوه در شهر بابک کرمان رخ داده بود که کمیته اخلاق ۴، ۵ سال رای به محرومیت متخلفان داد. اما درباره این پرونده به من گفتند که مشخصه فساد و رشوه صورت گرفته است و این پرونده باید به دادگستری برود تا رسیدگی شود. مبلغ فساد را مقامات دادگستری اعلام کنند بهتر است و شاید مناسب‌تر این است که آنها بگویند. من اطلاعاتی دارم که رقم و مبلغ فساد در فوتبال چقدر است.

تاج بیان کرد: ۳ نفری که از حوزه  فدراسیون فوتبال همراه با یک فرد رسانه‌ای مطرح شده‌اند، هر کدام حدود  ۲۵ سکه دریافت کرده‌اند که نمی‌دانم دلیل پرداخت چه بوده است. این پرونده در حالت بازپرسی و در اختیار قاضی است و باید تفهیم اتهام کند و این افراد را خواسته و بعد آزاد کرده و حتی وثیقه هم نگرفته است. اگر اثبات شود مطمئنا در حوزه فوتبال هم محرومیت جدی است و اگر نبود، ما و دادگستری اعلام می‌کنیم چنین چیزی وجود ندارد.

او درباره اینکه اگر افراد متخلف تبرئه شوند دوباره به فوتبال برمی‌گردند، گفت: قاعدتا همین است و کسی که تبرئه می‌شود مشخصا حقی هم از او ضایع شده است که چنین صحبتی مطرح شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه خداداد افشاریان و سهیل مهدی از فعالیت فوتبالی خود تعلیق شدند، گفت: نه، خودشان  کناره گیری کردند و موافقت کردیم. هم درخواست فدراسیون فوتبال و هم خواسته خودشان بوده است که این‌ها کناره گیری کنند و هر چه قاضی پرونده بیان کرد ما مجری آن هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ای بابا ۵۰ تاشو کی ورداشته، اینکه ۷۵ تا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حالا ماس مالی نکنی آقای تاج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
په جنابعالی چیکاره ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اژدهای هفت سرررررررر
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۱:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ای بابا........همش 25 سکه؟؟؟ با این رقمهای نجومی کهکشانی اختلاس در کشورمون افت کلاسه اینهارو گرفتید برای 25 سکه.طرف 3000 هزار میلیارد بالا کشید الان چندین ساله کانادا داره کیف می کنه.ظلمه واقعا.این طفلکی ها رو زودتر برگردونید سرکارشون.
آخرین اخبار