ساماندهی ۶ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از ساماندهی ۶ هزار نفر برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار مغان خبر داد.

رضا قاسمیان با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز گفت: در دور اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل ۱۶۸ نفر رقابت کردند و در دور اول تکلیف ۶ کرسی از هفت کرسی استان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: در حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز ۲ نفر به دور دوم راه یافتند که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت تکلیف این حوزه هم روز جمعه ۲۱ اردیبهشت مشخص خواهد شد.

او با اشاره به میزان مشارکت مردم استان اردبیل در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در انتخابات اسفندماه مردم استان اردبیل با ۴۹.۳ درصد مشارکت جزو ۱۰ استان برتر کشور در میزان مشارکت قرار گرفتند.

قاسمیان گفت: استان اردبیل در منطقه شمال و شمال غرب رتبه اول را در زمینه مشارکت در انتخابات کسب کرد که حاکی از بصیرت روشن‌بینی و آگاهی مردم استان بود و امیدواریم در دور دوم هم شاهد خلق صحنه‌های خوبی در حوزه انتخابیه پارس‌آباد باشیم.

او افزود: در دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز ۲۱ نفر رقابت کردند و میزان مشارکت شهروندان در این حوزه انتخابیه ۶۹ درصد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: جمعیت این حوزه انتخابیه ۲۶۰ هزار نفر است و تعداد واجدین شرایط در شهرستان پارس‌آباد بیش از ۱۱۹ هزار نفر ، بیله‌سوار ۴۴ هزار ۴۸۲ نفر و اصلاندوز ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر و در مجموع در این حوزه ۱۸۵ هزار و ۴۲۷ نفر در این حوزه واجد شرایط بودند.

قاسمیان ادامه داد: در دور اول انتخابات شهرستان اصلاندوز با بیش از ۸۲ درصد بالاترین میزان مشارکت را در این حوزه داشته است و در شهرستان بیله‌سوار میزان مشارکت ۶۵ درصد و در پارس‌آباد ۶۷ درصد ثبت شد.

او در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز بیان کرد: در دور اول ۲۷۶ صندوق برای اخذ رای شهروندان در این حوزه در نظر گرفته شده بود که برای دسترسی سریع مردم به شعب و راحتی مردم مقرر شد همان تعداد شعب در دور دوم هم فعال باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر این ۶ هزار نفر در قالب هیات‌های اجرایی نظارت، نیروهای انتظامی و امنیتی برای برگزاری پرشور انتخابات در این حوزه ساماندهی شده است که روز جمعه انتخابات را در این حوزه برگزار خواهند کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.