نیر در صدور سند زمین‌های کشاورزی از شهرستان‌های برتر کشور است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: شهرستان نیر در این استان از لحاظ اجرای طرح کاداستر جزو شهرستان‌های برتر کشور است.

نادر خداداد صبح امروز در فرمانداری شهرستان نیر به اهمیت و مزایای اجرای طرح کاداستر و سنددار شدن زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۶ درصد اراضی کشاورزی این شهرستان دارای سند مالکیت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل اجرای طرح کاداستر را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تاکنون برای زمین‌ها و مکان‌هایی که در استان طرح کاداستر در آنها اجرا و سند تک برگی برای آنها صادر شده، یک مورد هم اختلاف و پرونده قضایی تشکیل نشده است.

فرماندار نیر هم در این جلسه به وجود ۷۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: گام‌های خوبی برای اجرای کاداستر و سنددار شدن اراضی کشاورزی در این شهرستان برداشته شده است و این طرح با قوت ادامه خواهد یافت.

اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در مهر ماه سال ۱۴۰۲ اعلام کرده بود که در راستای اجرای طرح کاداستر و حدنگار، برای بیش از ۹۷۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان، سند مالکیت ثبتی صادر شده است که اسناد صادر شده ۱۰۰ درصد اراضی ملی شناسایی شده در استان را شامل می‌شود.

برابر اعلام دادگستری استان اردبیل در اردیبهشت ماه امسال، برای نزدیک به ۳۰ درصد از اراضی زراعی این استان، اسناد مالکیت تک برگی صادر شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.