برداشت ۳۰ هزار تن محصول سیر از مزارع شهرستان پارس‌آباد مغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد مغان از برداشت ۳۰ هزار تن محصول سیر از مزارع این شهرستان خبر داد.

بخشعلی اصغری، گفت:  متوسط عملکرد سیر به صورت تناژ در هر هکتار، ۳۰ تن است که اتنظار می رود بیش از ۳۰ هزار تن محصول سیر از مزارع کشاورزی پارس آباد برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد مغان افزود: سطح زیر کشت  پیش‌بینی شده ۹۰۰ هکتار بود که یک هزار و ۲۰۰ هکتار کشت شده است.

به گفته او، از کاشت تا برداشت محصول سیر تحت کنترل و نظارت مدیریت جهاد کشاورزی است که با توصیه‌های فنی لازم اعم از تغذیه، کنترل عوامل گیاهی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد نظارت می‌شود.

اصغری تصریح کرد:  در بحث کود، تمام کود‌های مورد نیاز توسط جهاد کشاورزی به صورت یارانه‌دار در بین سیر کاران به قیمت دولتی توزیع می‌شود.

او بیان کرد: کاشت، داشت و برداشت به صورت مکانیزه و نیمه مکانیزه صورت گرفته است که مجوز و نامه صادارتی سیر توسط مدیریت جهاد کشاورزی داده می‌شود که صادرات بیشتر از طریق گمرک به کشورهای خارجی روسیه، آذربایجان و به شهرستان‌های همجوار چون گوگان و میادین تره بارهای شهرهای داخلی صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد با اشاره به کشت دوم محصولات در شهرستان پارس‌آباد گفت: فعلا برای کشت دوم از نظر مدیریت جهاد کشاورزی پارس آباد در حال رایزنی و برنامه‌ریزی هستیم ولی تصمیم قطعی هنوز گرفته نشده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.