سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود

رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داد حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود. او همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

براساس گزارش المیادین، تدروس آدهانوم گبریسوس در پلتفرم «X» نوشت: سازمان بهداشت جهانی عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در مقیاس وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از قبل شکسته است، تضعیف کند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.

کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، ضربه‌ای قوی به عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح در قلب عملیات‌های بشردوستانه قرار دارد.  

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای افزود که این امر همچنین باعث تضعیف سیستم بهداشتی از قبل فلج شده، می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا بحال مگر ..حمام خون نبوده؟!!....حالا دیگر..دریای خون ..می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
اروپا جنایتکار بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۰:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : در حمام خونی که در غزه راه افتاد کجا بودی ؟!!! که حالا نگران حمام خون رفح شدی ؟!!! نه سازمان بهداشت جهانی نه سازمان ملل متحد نه سازمان امنیت جهانی نه دادگاه دیوان عالی قضائیه لاهه از شروع جنگ بر علیه مردم غزه و رفح هیچ عمل خاص بازدارنده ایی نتوانسته اند انجام دهند مشخص است که همگیتان دست‌نشانده های آمریکا انگلیس صهیونیستها هستید . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار