سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

امسال تاکنون ۱۷ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در چهارمحال و بختیاری مورد ارزیابی سلامت قرار گرفته اند.

عباس داوطلب رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از سنجش بیش از ۹۵ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت: از مجموع حدود ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، حدود ۱۷ هزار نوآموز ارزیابی و سنجش شدند.

وی افزود: ۱۶ مرکز جامع سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فعال است و در این مراکز خدمات غربالگری سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت روانی دانش‌آموز ارائه می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، نوآموز به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


داوطلب اضافه کرد: طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با هدف شناسایی، تشخیص، مداخله به هنگام، بازتوانی و جادهی صحیح آموزشی برای دستیابی به عدالت آموزشی در راستای شعار "نصیب برابر آموزشی" اجرا می‌شود و در صورتی که نوآموزی در هر کدام از ارزیابی‌ها مشکوک و یا دارای مشکل تشخیص داده شود به مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی در سراسر استان ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: آخرین مهلت نوبت گیری برای سنجش نوآموزان ۲۰ اردیبهشت ماه خواهد بود و اولیا می‌توانند به سامانه my.medu.ir برای نوبت گیری مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار