ایجاد ۸۰ زمین چمن مصنوعی در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم ۸۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس و همچنین ۱۸ سالن ورزشی چندمنظوره برای توسعه ورزش در مدارس استان ساخته شده است.

غلامعلی حیدری در دیدار با مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تشریح محرومیت‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری در زمینه زیرساخت‌های ورزشی است، اظهار داشت: در سفر رییس‌جمهور به استان اعتبارت خوبی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان اختصاص یافت تا محرومیت تاریخی گذشته این حوزه رفع و توزیع عادلانه امکانات به خصوص امکانات ورزشی با اولویت مناطق محروم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به ایران قوی به مردم قوی نیاز است، افزود: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت باید به ورزش توجه ویژه شود.

حیدری با اشاره به رواج زندگی ماشینی و کم‌تحرکی، اضافه کرد: توجه به ورزش به خصوص ورزش همگانی یک راهکار برای افزایش تحرک و روحیه نشاط در بین مردم است.

وی فقدان حامی ورزشی در استان و کم بودن صنایع برای حمایت از ورزش را از موانع توسعه ورزش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: طبیعت بکر و آب و هوای خوب استان یک ظرفیت برای پذیرای و میزبانی از مسابقات مختلف است.

حیدری بر برگزاری پیاده‌روی عمومی و ورزش‌های همگانی در مناسبت‌های مختلف تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی برای توسعه ورزش همگانی یک فرصت برای توسعه و ترویج فرهنگ ورزش است.


بیشتر بخوانید


علیرضا کلانتری مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز با بیان افزایش نظارت‌های میدانی و پیگیری‌های انجام شده در خصوص توسعه ورزش در تمام مناطق کشور به خصوص توجه به مناطق محروم، افزود: توسعه ورزش همگانی و بهره‌مندی همه مردم از ورزش و امکانات ورزشی یکی از سیاست‌های مهم در وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: در سال‌های اخیر ورزش همگانی مورد توجه بوده و در قالب یک برنامه بلندمدت طرح توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی در دستور کار قرار گرفته است.

کلانتری با اشاره به اینکه در حوزه ورزش در دولت سیزدهم بحث تصدی‌گری مطرح نیست، اضافه کرد: مردمی‌سازی و ارزان‌سازی ورزش یکی از مهمترین اهداف و سیاست‌های حوزه ورزش با رویکرد سلامت‌محور و راهبرد دسترسی آسان به اماکن ورزشی و خدمات ورزشی برای برقراری عدالت اجتماعی است.

وی اظهار داشت: تصویب طرح ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی با عنوان برنامه ملی "ورزش و مردم" با هدف ایجاد زمینه ورزش رایگان برای همگان و یک راهکار برای بهره‌مندی تمام افراد از اماکن ورزشی و ورزش است.

کلانتری افزود: حوزه ورزش یک موضوع بین بخشی است و باید از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها استفاده شود و همه ظرفیت‌های بخش دولتی کنار هم قرار گیرد تا یک اتفاق بزرگ رخ دهد.

به گفته وی، چهارمحال و بختیاری بر اساس تحقیقات انجام شده در شورای عالی ورزش یکی از استان‌های پیشرو و موفق در بحث آزادسازی اماکن ورزشی است.

کلانتری اظهار داشت: برای همگانی شدن ورزش و بهره‌مندی همه افراد از امکانات ورزشی موجود در سطح استان‌ها برنامه تدوین و اعتبار لازم برای آن تامین شده است و تا پایان سال این طرح در کل کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای اجرایی شدن این طرح هم‌اکنون ۶ هزار مربی به صورت رایگان در حال آموزش هستند.

کلانتری ظرفیت‌های استان چهارمحال وبختیاری را برای توسعه ورزش و گردشگری ورزشی مناسب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس برنامه از هر استان بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها، سه طرح ورزشی برای تصویب در شورای عالی ورزش ارسال می‌شود تا با تصویب این طرح‌های بزرگ گامی برای توسعه ورزش استان‌ها برداشته شود.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش همگانی نیز با تاکید بر توسعه ورزش همگانی در بین آحاد جامعه گفت: برای توسعه ورزش همگانی در مناسبت‌های مختلف همایش‌های پیاده‌روی و ورزش همگانی اجرا می‌شود که در دهه کرامت امسال اجرای ۲۲۰ همایش پیاده روی در حال اجراست.

وی افزود: توسعه ورزش همگانی یک راهکار برای کاهش بیماری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و کم‌تحرکی است و این ورزش به عنوان یک ورزش رایگان و بزرگترین طرح ورزشی است که مورد استقبال قرار گرفته است.

خلیلی در خصوص گران بودن ورزش در برخی رشته‌ها گفت: توسعه ورزش همگانی فقط بر عهده فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان نیست و همه دستگاه‌ها باید برای توسعه این ورزش فرهنگسازی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار