هزار و ۴۴۰ واحد نهضت ملی مسکن پرند چشم‌انتظار تامین زیرساخت آب و فاضلاب

مجری ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند گفت: یک هزار و ۴۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در پرند که آماده تحویل است به دلیل عدم تامین زیرساخت آب و فاضلاب تحویل داده نشده است.

حسینی مجری ساخت پروژه‌های یک هزار و۴۴۰ واحدی  پرند  گفت: یکی‌از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در پرند پروژه هزار و۴۴۰ واحدی بود که از خرداد ماه سال ۱۴۰۱ با دستور رئیس جمهور ساخت آن آغاز شده است. میزان آورده متقاضیان در این  پروژه ها که متراژ آن حدود ۷۰ تا۸۰ متر خالص و ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر با مشاعات می شود بین یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و  ۲۵۰  میلیون تومان می شود.

او اظهار کرد: آورده نقدی متقاضیان ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و ۵۵۰ میلیون تسهیلات نهضت ملی مسکن است که در مجموع حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می شود.

وی افزود: اولین فروش نهضت ملی مسکن  در شهر پرند  به زودی آغاز شده و تا دو سال بعد از فروش قسط آن ۵ میلیون تومان است.

حسینی گفت: تعدادی از پروژه ها در این طرح برای دهک های یک تا چهار  اختصاص یافته و تعدادی از پروژه ها هم به برای متقاضیان کميته امداد و بهزیستی اختصاص یافته است.

مجری پروژه های نهضت ملی مسکن پرند افزود: از مجموعه ۳۳هزارو  ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در پرند ۳هزار و ۷۰۰ واحد  در قالب طرح اقدام ملی بوده که از  ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع شده است و مابقی نهضت ملی مسکن هستند.

او بیان کرد:ساخت این پروژه  از دهه فجر آماده شده و تنها مانع افتتاح آن  خدمات زیر بنایی  است که هنوز تکمیل نشده است. طبق قولی که وزارت نیرو داده تا یک ماه آینده این بخش آماده تحویل است 

حسینی افزود:در مسکن ۴هزار واحد منتظر تامین تاسیسات هستند که   ۱۷۰۰  واحد از آن نهضت ملی مسکن و مابقی مشارکتی است و ۷۰۰ واحد باقی مانده مسکن مهر است که پیش از این مقرر شده بود در خرداد افتتاح  شود  اما با تاخیر یه بهره‌برداری می رسد.

وی تاکید کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن متقاضی  باید تنها حق انشعاب را پرداخت کند و تاخیر در تحویل این واحدها به دلیل عدم تامین منابع مالی از سوی وزارت نفت  و وزارت نیرو  است.

وی  اظهار کرد:  در جلسه شورای عالی مسکن مقرر شده بود که یک سوم از اعتبارات از سوی  وزارت نیرو و یک سوم از سوی استانداری باشد و یک سوم وزارت راه وشهرسازی از محل صندوق ملی مسکن  پرداخت کنند که به دلیل نا هماهنگی وزارت خانه نیرو و استانداری هنوز نهایی نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار