بساط مشاوران املاک غیر مجاز از طریق سامانه خودنویس جمع می‌شود

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: تمامی مشاوران املاک غیر مجاز و سوداگرانی که پیش از سامانه خودنویس اقدام به انعقاد قرارداد مسکن می‌کردند از طریق سامانه خودنویس جمع آوری شدند.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از خردادماه سال گذشته که سامانه خودنویس راه اندازی  شد توانستیم بخش عمده‌ای از فعالیت سوداگران و دلالانی که در بازار اجاره مسکن جولان می‌دادند را جمع آوری کنیم گفت: از بهمن ماه سال گذشته که سامانه خودنویس به سامانه مشاوران املاک متصل شد ما شاهد کاهش چشم‌گیر حق الزحمه‌های نجومی در این بازار هستیم.

وی افزود: در حال حاضر این بازار با استفاده از سامانه خودنویس به ثبات رسیده و به طور قطع با اجرایی و کامل شدن این سامانه بازار معاملات مسکن هم رونق بیشتری پیدا می‌کند.

جنتی تاکید کرد: دولت با اجرایی کردن این سامانه قصد دارد تمامی معاملات مسکن را شفاف و بازار اجاره مسکن را از دست دلالان و سوداگران خارج کند که با تکمیل این سامانه درخرداد ماه تمامی این اقدامات اجرایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
لطفاً آدرس درست اینترنتی را اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تمام این سامانه ها مقدار هستند کلید معاملات ملک فقط دست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیا مثل سایتهای دیگر میتوان برای فروش و خرید یا اجاره هم اقدام و جستجو کرد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به جای اینکه بساط اونها رو جمع کنید اونها رو مجوز دار کنید و بیارید تو خود نویس.از اون مهمتر کاری کنید که اصول معامله منصفانه رو رعایت کنن و مشارکت در ساخت رو افراد مشخصی انجام بدن نه بنگاهداران.یعنی بنگاهدار و سازنده مشخص و قانونی فعالیت کنه و از هم جدا بشن نه اینکه از نون خوردن بیندازید.ببینم میتونید این کار رو انجام بدبد یا نه
آخرین اخبار