نجات جان ۱۴ کودک در معرض سقط عمدی

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت : طرح «نفس» که مخفف «نجات فرزندان سقط» هست، از ابتدای فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون جان ۱۴ کودک در معرض سقط عمدی را نجات داده است.

رضا منصوری رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت : طرح نفس مخفف نجات فرزندان سقط، در استان کرمانشاه با محوریت سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه و با هدف کار همه گ‌جانبه برای نجات فرزندان سالم سقط عمدی (جنایی) در تاریخ فروردین ۱۴۰۲ تأسیس و شروع به کار نمود.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و سپس شبکه‌سازی و شناسایی والدینی که قصد سقط فرزند سالم خود دارند با ارائه مشاوره مذهبی و روانشناسی، خدمات حمایتی درمانی و معیشتی برای مادران با مشکل مالی از اقدامات اصلی انجام شده در این طرح است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه️ تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ جلسه با مسوولین و مدیران ارشد استان، حوزه‌های بسیج خواهران، کمیته اجرایی داخلی در جهت پیگیری اهداف طرح تشکیل گردید.

وی ادامه داد: طی ۸ روز نمایشگاه مناسبتی برگزار شده، ۳۹ مورد مشاوره انجام شد و با یک دستاورد بزرگ، تعداد ۳۱ مورد انصرافی از سقط جنین به بارداری خود ادامه دادند و تعداد ۱۴ نوزاد متولد شدند.

منصوری خاطرنشان کرد: در این راستا به ۱۲ خانواده سبد معیشتی تقدیم شد و خدمات رایگان درمانی، مشاوره و پاراکلینیکی ارائه گردید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار