هدفگذاری برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری تا پایان سال

استاندار کرمانشاه از هدفگذاری برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان تا پایان سال خبر داد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، از بیکاری به عنوان معضل اصلی و ریشه‌دار و مزمن استان یاد کرد و گفت : این معضل در دهه‌های گذشته ایجاد شده و در سنوات اخیر شدت بیشتری یافته، طوری که در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ به مدت شش سال پیاپی رتبه اول بیکاری کشور را داشتیم.

وی افزود: در سه سال اخیر قدری از بیکاری استان کاسته شده، طوری که از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ از رتبه اول پایین آمده و در رتبه دوم قرار گرفتیم.

صحرایی گفت: سال گذشته آمار بیکاری استان ۱۲.۳ درصد بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۴.۲ درصد کاهش خوبی داشته، اما مسئله مهم این است که هنوز فاصله ما با میانگین کشور زیاد است و باید شتاب سیر کاهشی بیکاری استان را تشدید کنیم.

استاندار کرمانشاه از طرح پیشنهاد استان برای تشکیل یک کارگروه ویژه برای حل معضل بیکاری استان خبر داد وافزود: حل معضل بیکاری یک عزم ملی می‌خواهد، بنابراین به رییس جمهور پیشنهاد دادیم که یک کارگروه چابک و موثر جهت حمایت و انجام کار کارشناسی برای حل معضل بیکاری شش استانی که بیش از همه گرفتار معضل بیکاری هستند، تشکیل شود.

صحرایی گفت: خوشبختانه این پیشنهاد مورد موافقت رییس جمهور قرار گرفت و با پیگیری معاون اول رییس جمهور جلسه اول این کارگروه تشکیل شد و وضعیت بیکاری و معضلات شش استانی که آماری بیکاری بالا و نزدیک به هم داشتند، در این جلسه تشریح شد.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته قرار است در جلسه آینده برخی وزرا از جمله وزیر کار و وزیر اقتصاد و دارایی به همراه نمایندگان بانک‌ها هم در این جلسه حضور داشته باشند تا تصمیمات بهتری در زمینه حل معضل بیکاری این استان‌ها اتخاذ شود و کار در این زمینه بصورت زمانبندی شده پیش رود.

صحرایی با بیان اینکه موفقیت این کارگروه در حل معضل بیکاری استان هماهنگی عوامل درون استانی و بیرون استانی را می‌طلبد، گفت: خوشبختانه در بیرون استان عزم ملی خوبی برای حل این معضل شکل گرفته که باید نهایت استفاده از این فرصت را داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت:، اما مهمتر از عزم ملی ایجاد شده، هماهنگی درون استان است و اگر نتوانیم مقدمات کارشناسی کار را در استان فراهم کرده و هماهنگ حرکت کنیم، نمی‌توانیم از فرصت ایجاد شده استفاده کنیم.

صحرایی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید نقش دبیرخانه‌ای خود را در این زمینه ایفا کرده و با معاونت‌های استانداری هماهنگ عمل کند و سایر دستگاه‌ها هم باید پای کار بیایند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که سیر کاهشی بیکاری در استان شتاب بیشتری پیدا کند و عزم داریم با فرصت ایجاد شده تا پایان سال بیکاری استان را تک رقمی کنیم.

صحرایی گفت: این هدف دور از دسترس نیست و همه باید کمک کنند با ایجاد اشتغال پایدار، مولد و واقعی نرخ بیکاری استان را تا پایان سال تک رقمی کنیم.

وی با اشاره به نزدیکی سفر دور دوم رییس جمهور به استان، از دستگاه‌های استان خواست تا هرچه سریعتر لیست پروژه‌های پیشنهادی خود را برای جمع بندی سفر ارائه کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برش استانی برنامه‌های سال ۱۴۰۳ برای تحقق شعار سال باید آماده شود، از دستگاه‌ها خواست تا هرچه سریعتر برنامه‌های خود را ارائه دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار