رئیس شورای قضایی:

مردم دارایی خود را در دست کلاهبرداران قرار ندهند

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مردم دارایی خود را در قالب سرمایه گذاری و سبدگردانی در دست کلاهبرداران قرار ندهند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در هشتمین جلسه شورای قضایی آذربایجان غربی که در سالن جلسات بازرسی استان برگزار شد گفت: شورای قضایی استان یک جمع تاثیر گذار در حوزه‌های مختلف است که اثر بخشی و نقش آفرینی ویژه‌ای در اجرای حق، تولید، حفظ و ارتقاء امنیت دارد.

ناصر عتباتی ادامه داد: هرچه قدر هماهنگی و اتحاد این مجموعه‌ها تقویت شود خروجی و نتیجه آن را مردم شاهد خواهند بود، خصوصاً در استان آذربایجان غربی با نزدیک به یک هزار کیلومتر مرز مشترک که دارای ظرفیت‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت می‌باشد، بستر برای خدمت فراهم می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: سلامت مجموعه خیلی مهم است و تلاش بازرسی برای سلامت محیط‌های اداری و حفظ مدیران با اقدامات پیشگیرانه قابل تحسین است و می‌شود این اقدامات را در خیلی از حوزه‌ها گسترش داد.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: باید مروری به گذشته داشت و اگر نواقصی وجود داشته باشد در جهت برطرف نمودن آنها اقدامات کارشناسی صورت گیرد.

وی با اشاره به درآمد گمرکات و صنایع و معادن استان تاکید کرد: باید تلاش کرد که استان حداکثر استفاده را از این درآمد زایی ببرد و آنچه که حق استان از درآمد صنایع و معادن است به آن اختصاص یابد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به لزوم پیشگیری و ورود به موقع و برخورد با عده‌ای که در قالب شرکت‌های سرمایه گذاری قصد کلاهبرداری و بردن اموال مردم را دارند تاکید و بیان داشت: باید سیستم بانکی برای جذب سرمایه‌های مردم برنامه داشته باشد تا مردم فریب این کلاهبرداران را نخورند و دارایی خود را در قالب سرمایه گذاری، سبدگردانی و عنوان‌هایی از این قبیل از دست ندهند.

عتباتی گفت: باید برای تحقق اهداف دولت با برنامه ریزی کمک گردد و در برنامه ریزی‌ها اقتضاعات کار مدیریتی با درک واقع بینانه از حیطه کاری و جامعه حتماً لحاظ گردد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه مطالبی را پیرامون دستورات جلسه بیان و بر لزوم تعامل بین مجموعه‌ها تاکید نمود.
محبوبی مدیر کل بازرسی استان نیز در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات این اداره ارائه و بیان داشت: با توجه به هدف گذاری سال ۱۴۰۲ بر پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه، شناسایی گلوگاه‌های فساد و تهیه گزارش از چالش‌های اصلی ملی و منطقه‌ای، بازرسی استان با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۰ برنامه کلان با مشارکت سایر بازرسی‌های کشور اجرا نموده است.

حسین مجیدی افزود: درخصوص رویکرد پیشگیری از وقوع جرم، سازمان بازرسی ورود‌های میدانی داشته و همچنین ۶۷ جلسه با ۱۱۲ مصوبه را برگزار و مصوبات را به دستگاه‌ها ابلاغ نموده است.

در ادامه جلسه سایر مدیران ادارات تابعه گزارشی از اقدامات خود ارائه و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.