۱۰ نفر از اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در بوکان شناسایی و دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بوکان از شناسایی و دستگیری ۱۰ نفر از اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در این شهرستان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی فرمانده انتظامی بوکان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال مراجعه و طرح شکایت تعدادی از هموطنان گرامی به پلیس مبنی بر برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی شان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های تخصصی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات شهرستان بوکان قرار گرفت و پیرو هماهنگی‌های قضایی بعمل آمده چهار نفر از سر شاخه‌های اصلی این باند توسط پلیس دستگیر شدند.

وی افزود: اعضای باند کلاهبرداری با طراحی سایت‌های جعلی و معرفی آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های پر مخاطب از سادگی مخاطبان و کاربران استفاده می‌نمودند و زمانی که کاربران می‌خواستند خرید و یا پرداختی در فضای مجازی داشته باشند بلافاصله اطلاعات کارت و حساب بانکی افراد را برداشته و در فرصت مناسب نسبت به خالی نمودن حساب شخصی آنان اقدام می‌کردند.

سرهنگ محبعلی تصریح کرد: این باند مبلغ ۵ میلیارد ریال وجوه برداشتی از حساب هموطنان را به کارت بانکی یا حساب دیگری که آن را اجاره نموده بودند واریز می‌کردند.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت آذربایحان غربی است.
 
انتهای پیام/م
 

دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در بوکان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.