اهدای ۱۴ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اهدای ۱۴ هزار جلد کتاب به این نهاد در سال جاری خبر داد.

پروانه رضاقلیزاده امروز در بازدید از اجرای طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل اظهار کرد: ارزش مالی کتاب‌های اهدایی به کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است و کتاب‌ها از سوی شهروندان فرهنگ‌دوست و موسسات مختلف اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: امسال طرح کتابخانه‌گردی از ۱۴ تا ۱۶ اسفندماه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب، پررنگ تر از سال‌های قبل اجرا می‌شود و حضور چهره‌های مختلف در این طرح به منظور جلب توجه مردم به کتاب و کتابخوانی است و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از شعرا و هنرمندان نیز در اجرای این طرح، مشارکت و از کتابخانه‌ها بازدید می‌کنند.

کارشناس مسئول انجمن‌ها و امور مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم با اشاره به اینکه ۱۷ اسفندماه، سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در کشور است، گفت: ۸۲ باب کتابخانه عمومی با بالغ بر یک میلیون جلد کتاب و ۶۰ هزار عضو فعال در استان اردبیل دایر است.

محسن باکفی افزود: عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان در مناسبت‌های مختلف همچون هفته کتاب و سالروز تاسیس کتابخانه‌های عمومی به صورت رایگان انجام می‌گیرد و دوستداران یار مهربان می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه‌ها یا با استفاده از سامانه کتابخانه‌های عمومی عضو شوند.

او به تجلیل از عادل الفی خواننده و نوازنده ساز "عاشیق" از سوی موسسه آذربایجان ائل بیرلیگی در اجرای طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل اشاره کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در طول سال در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه برگزار می‌شود.

مجید مهرآذر مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل هم اظهار کرد: این کتابخانه از نظر دسترسی مردم، موقعیت مناسبی دارد و ساعات کار کتابخانه را که قبلا از ۷.۵ تا ۱۹ بود تا ساعت ۲۱ و برای روز پنجشنبه تا ساعت ۲۰ افزایش دادیم تا مراجعه‌کنندگان به راحتی و در فضایی آرام،مطالعه کنند یا کتاب‌های مدنظر را امانت بگیرند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.