افتتاح ۹ کانال تبلیغات انتخاباتی در کرمان

۹ کانال تبلیغات انتخاباتی در ۹ حوزه انتخابیه استان کرمان برای معرفی کاندیداها افتتاح شد.

مراسم افتتاح ۹ کانال تبلیغات انتخاباتی استان کرمان، در استانداری کرمان برگزار شد. 

احمد علیرمضانی، مدیر کل صدا و سیما مرکز کرمان  در این مراسم با اشاره به اینکه قانون جدید انتخابات که تصویب شد منع تبلیغات تلویزیونی برداشته شد، گفت: پیش از این تبلیغات در رسانه ملی ممنوع بود. 

او افزود: صدا و سیما خود را موظف کرد برای پیشبرد چهار راهبرد انتخابات در کل کشور ۲۰۰ کانال انتخاباتی راه اندازی کند و بستری در اختیار نامزدهای انتخاباتی برای معرفی خود قرار دهد که در ۹۰ درصد استان ها  این کانال ها راه افتاده است. 

علیرمضانی تصریح کرد: این کار بزرگ انجام شده و در استان کرمان ۹ شبکه تلویزیونی جدید در حال پخش آزمایشی است و  اگر جستجوی مجدد در کانال ها صورت گیرد، یک کانال به سایر کانال ها اضافه شده است. 

 وی با اشاره به اینکه کانال هر شهری متناسب با نام آن نام گذاری شده است، بیان داشت: نرخ ها برای  تبلیغات انتخاباتی در استان کرمان ۵  و ۱۰  میلیون تومان است که به کاندیداها در صورت اخذ یک حد نسبی از آرا، مقداری از هزینه بازگردانده می شود.

 مدیر کل صدا و سیما مرکز کرمان با اشاره به اینکه هر کاندیدا می تواند مجری خود را انتخاب کند، بیان داشت: جزئیات کار بعدا اطلاع رسانی خواهد شد و این کار در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  در مسیر مشارکت حداکثری مردم  در انتخابات برنامه ریزی شده است. 

حضور کاندیداها در صداوسیما فرصت ویژه‌ای برای اعلام برنامه‌های آن ها است 

 محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تنها کشوری در دنیا است که اصل نظام را به رأی گذاشت، گفت: امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی به نگاه و انتخاب مردم توجه ویژه‌ای داشت و با وجود آنکه مردم در شعارهایشان فریاد «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر می‌دادند، باز هم اصل نظام را به رأی گذاشت. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با میزان منحصربه فردی تأیید شد و پس از آن انتخابات در همه فرآیندها ادامه یافت، افزود: تنها کشوری که قانون اساسی را به رأی گذاشت، جمهوری اسلامی ایران بود که برای خبرگان و پس از آن بازنگری قانون اساسی، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا نیز انتخابات برگزار کرد و مردم در آن حضور داشتند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه جایگاه انتخابات در دنیا رسمیت یافته و پذیرفته شده است، تعداد انتخابات و مشارکت مردم را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: همواره مردم با حضور بالای خود پای صندوق‌های رأی، مشروعیت و مقبولیت را در افکار عمومی نشان داده‌اند و ضمن رأی بیش از ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی، هنوز هم بعد از ۴۵ سال در انتخابات شرکت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه ضرورت انتخابات بر کسی پوشیده نیست، گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اولین کسی بودند که از همان ابتدای سال، چراغ انتخابات را روشن کردند و راهبردها را اعلام فرمودند و همواره در دیدار با اقشار مختلف به انتخابات اشاره کرده‌اند و باز هم پیرامون آن سخن خواهند گفت. 

فداکار ادامه داد: دشمن در انتخابات، سرمایه‌گذاری کرده است و البته به لطف الهی نمی‌تواند کاری انجام دهد؛ زیرا مردم همیشه ثابت کردند که هر جا پای دشمن در میان است، علی رغم مشکلاتی که دارند، حساسیت ویژه‌ای داشته‌باشند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون صلاحیت بیش از ۳۵۰ نفر تأیید شده است، از برقراری رقابت جدی در همه حوزه‌های انتخابیه استان ابراز امیدواری کرد و گفت: وظیفه داریم حداکثر ظرفیت را برای مشارکت بکار بگیریم و ضمن فراهم کردن زیرساخت‌ها، موانع را برطرف کنیم. 

استاندار کرمان برگزاری انتخابات سالم را از وظایف مجریان در وزارت کشور دانست و تصریح کرد: باید در هر ۲ بخش سلامت انتخابات و دخالت نکردن در انتخابات، وظایف خود را انجام دهیم و موظف هستیم ضمن پاسداری از رأی مردم، حداکثر تلاشمان را برای مشارکت بیشتر مردم به کار بگیریم و هر چه مردم تصمیم گرفتند، انتخاب ما نیز همان خواهد بود. 

وی در ادامه با تشکر از صداوسیما برای ایجاد بستر تبلیغات برای کاندیداها در کنار سایر ظرفیت‌های موجود در دستگاه های اجرایی، گفت: حضور کاندیداها در صحنه عمومی، اتفاق خوشایندی است تا حرف‌هایشان را بزنند و وعده‌ها، برنامه‌ها و قول هایشان را در مقیاس بزرگ تری اعلام کنند و فضای انتخاباتی برای مشارکت بالای مردم شکل بگیرد. 

فداکار با بیان اینکه کاندیداها و ستادهای انتخاباتی  نقش مهمی در برگزاری انتخابات سالم و پرشور دارند، گفت: عدالت تبلیغاتی، نوع جدیدی از تبلیغات است که مورد توجه قرار گرفت و در کنار سایر بسترهای تبلیغاتی اثرگذاری خواهد داشت؛ بنابراین ضروری است کاندیداها در همه مجامع حضور داشته باشند و ما نیز کمک می‌کنیم این امر محقق شود. 

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو صرفا به همراه داشتن شناسنامه ملاک نیست و می‌توان با ۵ مدرک هویتی پای صندوق‌های رأی حاضر شد، به برگزاری مانورهای مختلف برای آماده‌سازی مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات اشاره کرد و گفت: همایش عوامل اجرایی نیز برای آشنایی بیشتر افراد برپا می‌شود. 

استاندار کرمان تصریح کرد: روابط عمومی استانداری کرمان نیز با راه‌اندازی استودیو ویژه انتخابات، در کنار صداوسیما فعالیت‌های انتخاباتی را پوشش خواهد داد تا انتخابات سالم و پرشور و دشمن کورکُن برگزار شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.