طرد اتباع غیر مجاز در کهکیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اتباع افغانستانی استان از مرز ۱۱ هزار نفر گذشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد تبعه افغانستانی که وارد استان شده اند از مرز ۱۱ هزار نفر گذشته است. 

جواد هاشمی مهر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در سال جاری، ۱۳۰۰ نفر از تبعه افغانستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد به کشورشان بازگردانده شدند.

وی بیان داشت: سال گذشته به دلیل تحولاتی که در افغانستان رخ داد، سیاست کشور به این صورت بود که به تبعه افغانستانی اجازه داده شود که وارد کشور شوند.

هاشمی مهر اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون برنامه جمع‌آوری تبعه افغانستانی را در دستور کار داشته‌ایم و طرح‌هایی مبنی بر دستگیری و خروج این افراد وجود دارد.

وی افزود: در کارگروه امور مهاجران خارجی با توجه به ابلاغیه جدید، دستگاه‌های زی ربط موظف شده‌اند که از کارگاه‌های اقتصادی بازدید کنند و حضور تبعه افغانستانی را مورد بررسی قرار دهند.

هاشمی مهر تاکید کرد: استفاده از این افراد برای کارفرمایان تبعات و جریمه‌هایی دارد و بنگاه‌های معاملات املاک موظف هستند که از اسکان این افراد خودداری کنند.

وی افزود: خودروهایی که حامل اتباع خارجی هستند، به مدت شش ماه توقیف می‌شوند و با توجه به اینکه تبعه افغانستانی ممنوعیت تحصیلی دارند، آموزش و پرورش موظف است اگر افرادی غیرقانونی ثبت نام کرده‌اند اخراج شوند.

هاشمی مهر اظهار داشت: افرادی که با خانم ایرانی ازدواج کرده‌اند، خانواده‌های شهدا و جانبازان اتباع افغانستانی، اعضای تیپ فاطمیون و نخبگان علمی از این طرح معاف هستند و دستگاه‌هایی مثل فراجا، نیروی انتظامی، صمت، اتحادیه اصناف، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و شهرداری‌ها موظف به اجرای طرح هستند و طرح با همکاری نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

وی افزود: این افراد به اردوگاهی در استان فارس انتقال داده می‌شوند و از آنجا به خطوط مرزی انتقال و طرد آن‌ها از کشور انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار