عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی:

دولت برای سفر حج یارانه در نظر بگیرد

حجت‌الاسلام نقدعلی گفت: دولت باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای سفر حج داشته باشد و یارانه‌ای در این خصوص در نظر بگیرد تا سفر حج به این شکل گران نشود.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره گرانی نرخ سفر حج گفت: یکی از سیاست‌هایی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و مجلس هم در این راستا قانون‌گذاری می‌کند ارزان شدن سفر‌های زیارتی و سیاحتی است و فراهم آوردن شرایطی که مردم بتوانند سفر‌های ارزان‌قیمت داشته باشند.

وی ادامه داد: بخشی از گران شدن نرخ حج مربوط به گرانی دلار است، اما این گرانی قیمت غیرمنطقی و غیرعادلانه است و از طرفی سازمان حج و زیارت و دولت باید در باب حج یک حساب ویژه باز کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: برخی سفر‌های غیرضروری را هر کسی که پول داشته باشد می‌تواند برود، اما سفر حج از واجبات دینی ما است و طبق آموزه‌های آسمانی ما نباید بگذاریم بیت‌الله از مردم کشورمان خالی بماند و عده‌ای باید حتما بروند لذا این شکل گران شدن ضربه سنگینی به فاز اعتقادی، دینی و فرهنگی مردم می‌زند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس بیان کرد: سفر حج سفری است که وقتی مردم می‌روند با توشه معنوی سرشاری برمی‌گردند و تاثیرش را تا آخر عمر خواهند داشت لذا دولت حتی اگر هزینه‌هایش بر اثر گرانی ارز و مسائلی از این دست به هزینه‌های بالایی تبدیل شود باید برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشد و یارانه‌ای در این خصوص در نظر بگیرد که سفر حج به این شکل گران نشود.

وی گفت: سفر اربعین را که مردم ارزان می‌توانند بروند ببینید که چه استقبالی می‌کنند و قریب به پنج میلیون نفر به این سفر می‌روند که هم معنویت تحصیل می‌کنند و هم آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود و هم آرامش و تمدد اعصاب برای کسانی که این مسیر را طی می‌کنند حاصل می‌شود لذا هزینه کردن در این مسیر هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلسی که به حج تمتع رفته بودند همگی از قبل فیش داشتند و کسی از مجلس با هزینه دولتی و بیت‌المال به حج اعزام نشده است.

برچسب ها: نرخ حج ، گرانی دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
یارانه فقط برای دارو و مواد غذای وازدواج جوانان وبی سرپرستان برای حقوقهای که از حد معمولی کمترن برای مدارس محروم نه برای گفته های این آقا
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
حج باید با ارز آزاد و بدون توجه دولت انجام شود. در ضمن این آقا باید هم آنجا بماند برای ترجمه و یا ترویج شیعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
خدا گفته فقط مستطیعا بیان
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
از مردم کم کنید به اینها بدهید.پس معلوم شد برای چه می گفتند همه نباید یارانه بگیرند تا جا برای افراد ثروتمند باز شود که راحت تفریح بروند.
United States of America
چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است
۰۸:۴۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
دولت فقط برای کارگران و خانواده های ضعیف از نظر مالی باید یارانه در نظر بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
باید گران تر شود چون پولدارها میروند گران تر گران تر عوارض چندبرابری
Iran (Islamic Republic of)
ما همه
۰۸:۲۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
ایشون را بفرستید حج و همانجا هم بماند .
Iran (Islamic Republic of)
مدارس کپری-جوانان مجرد -طلاق رگرفته هابی خانمان --بازنشستگان - معلمین کارمکندان کارگران و .......
۰۸:۱۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
بجای یارانه برای حج به بدبختی مردم برسید این همه رفتند حج چه تغییری در رفتار ملت ایجاد شد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
حج رفتن به ضرب قرض و قوله مقبول حق نیست و فقط حج مستطیعا مقبوله
آخرین اخبار