ایلان ماسک: فیس‌بوک جهان را به بازی گرفته است

مالک شرکت ایکس (توییتر) فیس‌بوک را به کلاهبرداری متهم کرد.

به نظر می‌رسد جنگ بین ایلان ماسک، مالک شرکت ایکس و مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا (فیس‌بوک) در شبکه‌های اجتماعی تمامی ندارد، زیرا ماسک حمله جدیدی را در رابطه با الگوریتم‌هایی که شرکت‌های زاکربرگ برای نمایش و انتشار محتوا استفاده می‌کنند، علیه او انجام داده است.

ماسک در پیامی در نرم افزار ایکس، مارک زاکربرگ را به دست کاری و بازی گرفتن افکار عمومی در سراسر جهان متهم کرد و گفت:  فیس‌بوک هرگز الگوریتم‌های خود را در معرض نظارت عمومی قرار نخواهد داد.

ماسک توییتی را که توسط مایکل شلنبرگر، نویسنده آمریکایی به اشتراک گذاشته شده بود، بازنشر کرد که در آن گفته شده است که فیس‌بوک از فعالانی حمایت مالی می‌کند که حامی نظارت بر رقبای فیس‌بوک هستند.

این ادعا کاملاً در تضاد با ادعای زاکربرگ است که فیس بوک به بررسی‌کنندگان مستقل امکان فعالیت می‌دهد و از همه دیدگاه‌ها بدون دخالت در انتخابات استقبال می‌کند.

ایلان ماسک در توییت خود خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد فیس‌بوک در حال بازی با مردم در مقیاس گسترده است و این نشان می‌دهد که چرا نرم افزار فیس بوک، الگوریتم خود را به عنوان منبع باز منتشر نکرده است.

ایجاد الگوریتم منبع باز مزایای زیادی دارد؛ به گونه‌ای که می‌تواند شفافیت و مسئولیت پذیری را افزایش دهد و از سوء استفاده از الگوریتم برای اهداف مخرب مانند انتشار اطلاعات نادرست یا سانسور برخی دیدگاه‌ها جلوگیری کند.

این چیزی است که ماسک احساس می‌کند فیس‌بوک هرگز انجام نخواهد داد؛ زیرا می‌تواند از این طریق مخاطبان را در سراسر جهان به بازی بگیرد.

منبع: الیوم السابع

برچسب ها: ایلان ماسک ، ایکس ، فیس بوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار