مایکروسافت از کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی کرد

کنترلر بازی جدید مایکروسافت امکانات گسترده‌ای در زمینه شخصی‌سازی ارائه می‌دهد و از پاییز امسال روانه بازار خواهد شد.

جدیدترین محصول سخت‌افزاری مایکروسافت، کنترلر بازی Proteus برای کنسول ایکس باکس است که با تمرکز روی افزایش دسترس‌پذیری و کمک به بهبود تجربه کاربران دارای کم‌توانی، توسعه یافته‌است. دسته بازی جدید مایکروسافت ساختاری متفاوت با آنچه تا امروز دیده‌ایم، دارد و شاید بتواند الهام‌بخش ساخت نسل جدیدی از کنترلر‌های بازی در آینده باشد.

مشخصات و ویژگی‌های کنترلر بازی Proteus مایکروسافت

بخش ایکس باکس مایکروسافت شدیداً به‌دنبال افزایش دسترس‌پذیری محصولات و خدمات خود است و در همین راستا به‌تازگی از کنترلر بازی جدید Proteus برای کنسول خود، رونمایی کرده است. این گیم‌پد ماژولار توسط شرکت Byowave توسعه یافته‌است و بخشی از طرح همکاری مایکروسافت با دیگر شرکت‌ها جهت ارائه محصولات جانبی بیشتر برای ایکس باکس به‌شمار می‌رود. کنترلر جدید شامل چندین مکعب ماژولار می‌شود که می‌توان آنها را در پیکربندی‌های مختلف به‌هم وصل نمود تا در سناریو‌های گوناگونی امکان استفاده داشته‌باشند. همچنین کاربر می‌تواند چهار کلید اصلی همراه با جوی‌استیک آنالوگ، کلید‌های ناوبری کنسول و کلید‌های جهت را در اشکال متفاوتی کنار هم قرار دهد.

کنترلر بازی جدید مایکروسافت فعلاً تنها قابل پیش‌خرید است و خبری از عرضه آن به بازار نخواهد بود. البته خریدارانی که اقدام به پیش‌خرید این محصول کنند، تخفیف ویژه‌ای دریافت خواهند کرد و با پرداخت ۲۵۵ دلار می‌تواند دسته بازی پرتئوس را در اختیار داشته‌باشند. انتظار می‌رود که در پاییز امسال شاهد عرضه رسمی این محصول به بازار باشیم؛ اما قیمت نهایی آن بالاتر از مبلغ گفته شده خواهد بود.

هر کیت دسته بازی Proteus شامل دو مکعب اصلی، دو مکعب دارای جوی استیک آنالوگ و یک مکعب نصفه برای فاصله انداختن و شارژ دسته می‌شود. کلید‌های XYAB و ایکس باکس همراه با D-Pad و مینی جوی استیک آنالوگ روی این مکعب‌ها قرار گرفته‌اند. البته درون بسته‌بندی یک قالب دسته معمولی هم وجود دارد تا کاربران در صورت علاقه اقدام به تبدیل مکعب‌ها به یک کنترلر عادی نمایند. کابل شارژ USB-C و دانگل بلوتوث هم درون جعبه محصول جدید مایکروسافت قرار گرفته است.

کنترلر Proteus مایکروسافت برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس

ظاهراً شرکت سازنده کنترلر بازی Proteus قصد دارد آن را در نسخه‌های متفاوتی به بازار عرضه کند. نسخه پایه (کیت ۱۵۰) همان قیمتی که در بالا اشاره شد را هنگام پیش فروش خواهد داشت؛ اما علاقه‌مندان برای خرید نسخه‌های سفارشی شامل کیت ۵۰۰ و ۱۰۰۰ باید به‌ترتیب ۲۶۸ و ۲۸۴ دلار برای پیش‌خرید پرداخت نمایند. قیمت نهایی نسخه پایه، ۲۹۹ دلار اعلام شده‌است؛ اما مشخص نیست که سایر کیت‌ها با چه قیمتی وارد بازار خواهند شد.

همکاری شرکت Byowave با مایکروسافت برای ساخت محصول جدید، می‌تواند نویدبخش سازگاری کامل این کنترلر برای سخت‌افزار و نرم‌افزار مایکروسافت باشد. طبق اعلام رسمی، کنترلر پرتئوس در ابتدای عرضه تنها با کنسول‌های ایکس باکس سری S و X در کنار ایکس باکس وان و ویندوز ۱۰ و ۱۱ سازگار خواهد بود؛ اما احتمال دارد در آینده پشتیبانی از محصولات بیشتری هم به آن اضافه شود. همانطور که انتظار می‌رود، خبری از سازگاری با پلی‌استیشن ۵ و نینتندو سوئیچ در ابتدا نخواهد بود. البته شرکت سازنده در سایت رسمی خود اعلام کرده است که بسیار علاقه‌مند به همکاری با دیگر تولیدکنندگان کنسول‌های بازی جهت اطمینان از سازگاری کامل و عملکرد صحیح کنترلر جدید است.

کنترلر Proteus مایکروسافت برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس

تیم توسعه شرکت Byowave اعلام کرده است که اطمینانی از عملکرد صحیح کنترلر Proteus روی استیم دک ندارد؛ اما انتظار می‌رود که با پشتیبانی از ویندوز ۱۰ و ۱۱، امکان استفاده از این محصول روی کنسول استیم هم وجود داشته‌باشد. شایان‌ذکر است که مایکروسافت در گذشته هم محصولات مختص به افزایش دسترس‌پذیری برای کنسول بازی خود عرضه کرده است که از جمله آنها می‌توان به کنترلر Adaptive اشاره نمود. دسته بازی مذکور در سال ۲۰۱۸ برای ایکس باکس عرضه شد و یک گیم‌پد با امکانات شخصی‌سازی گسترده به‌شمار می‌رود.

منبع: دیجیاتو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.