راه اندازی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در رامسر

آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک شماره دو  کشور با موافقت وزیر ورزش در رامسر ساخته خواهد شد

عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران در گردهمایی روسا و نواب روسای هیات‌های ورزشی شهرستان رامسر گفت: با موافقت وزیر ورزش و جوانان مقرر شد دومین آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک کشور در شهرستان رامسر ساخته شود.

او با بیان اینکه بررسی‌های اولیه برای ساخت این آکادمی با حضور میدانی چند معاون وزیر ورزش، مدیرکل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور و دبیرکل مکمیته ملی المپیک انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: این آکادمی در مجتمع امام رضا (ع) رامسر ساخته می‌شود که شامل ۱۰ سالن و مکان تمرینی و همچنین خوابگاهی با ظرفیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ ورزشکار است.

عالیشان از شرایط ویژه و دو منظوره این آکادمی خبر داد و افزود: مقرر شد در کنار آکادمی ملی المپیک، شهرستان رامسر پایلوت برگزاری مسابقات ساحلی نیز باشد

او افزود: اعتبار ساخت این کمپ را وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به عهده گرفته است و هیچ بار مالی برای شهرستان و استان نخواهد داشت.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: ۱۶ هکتار زمین در این منطقه وجود دارد که فضای لازم برای ساخت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک را داراست و با توجه به چشم انداز زیبایی که دارد قطعا از کمیته ملی المپیک شماره یک هم می‌تواند زیباتر راه اندازی شود.

عالیشان گفت: با راه اندازی آکادمی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، اردوی‌های آماده سازی تیم‌های ملی متناسب به شرایط آب و هوایی کشور در رامسر برگزار خواهد شد.

او افزود: یکی دیگر از امکانات اصلی این آکادمی، وجود فرودگاه بین المللی شهدای رامسر است که شرایط را برای حضور تیم‌ها آسانتر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.