گزارش مدیران کل دستگاه‌های خدمات‌رسان از عملکردشان در شرایط بحرانی برف

مدیران‌کل دستگاه‌های خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد مدیریت بحران این استان گزارشی از چگونگی ارائه خدمات آب، برق، گاز، مخابرات و پوشش خدمات بهداشتی در تمامی نقاط این استان را ارائه کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در این نشست از پایداری شبکه برق در استان خبر داد و گفت: در روز‌های اخیر به طور مقطعی شاهد قطعی برق در استان بودیم، اما در حال حاضر با وجود حجم بالای برف وضعیت شبکه پایدار است.

مجید فرهزاد افزود:، اما این نگرانی وجود دارد که در ساعات آینده به سبب بارش باران و افزایش حجم برف ذوب شده، ناپایداری شبکه شکل گیرد که در همین خصوص تمامی گروه‌های این شرکت در حالت آماده‌باش قرار دارند.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر قطعی آب در مناطق شهری و روستایی استان وجود ندارد، اما در روستای خراجی حادثه‌ای برای شبکه آب رخ داده که نیرو‌ها در حال رفع عیب هستند.

احمدرضا محمدی افزود:گروه‌های این شرکت در حالت آماده‌باش قرار دارند و به محض بروز مشکل در شبکه آبرسانی ورود کرده و در اسرع وقت آن را برطرف می‌کنند.

ضرورت بررسی دودکش‌های پوشیده از برف در پشت‌بام‌ها

مدیرعامل شرکت گاز نیز در این نشست از پایداری شبکه گازرسانی در استان خبر داد و گفت: این در حالی است که به سبب پوشیده شدن دودکش واحد‌های مسکونی احتمال گازگرفتگی و پخش دود مونوکسیدکربن در منازل وجود دارد که در این خصوص اطلاع‌رسانی شده است.

جهانبخش سلیمیان افزود: همچنین توصیه جدی می‌شود که مردم انباشت برف روی ریگلاتور‌های خانگی را تمیز کرده چراکه امکان یخ‌زدگی و ایجاد مشکل برای این دستگاه‌ها وجود دارد.

۹۰ درصد مساحت استان پوشیده از برف شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مساحت این استان پوشیده از برف است، اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۵۷۴ کیلومترمربع از حوزه کارون، ۶۲۵ کیلومترمربع از حوزه دز و یک هزار و ۷۸۵ کیلومتر از حوزه زاینده رود در استان پوشیده از برف است.

فردوس کریمی افزود: چگالی برف در نقاط مختلف استان متفاوت است و با آب شدن این حجم برف بخشی از سد‌های استان پر می‌شود.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از انجام ۳۷۷ ماموریت در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۶ ماموریت اختصاص به شهر چلگرد داشت.

محمود شمسی‌پور افزود: در این مدت ۱۶ اعزام برای مادران باردار داشتیم و مشکلی در این خصوص شکل نگرفت.

وی از استقرار ۹ آمبولانس در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: سپاه استان نیز ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در اختیار اورژانس استان قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.