هویت یک شهید گمنام در کرمانشاه شناسایی شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از شناسایی هویت یک شهید گمنام در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سردار ناصر باباخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: با گذشت ۳۴ سال از جنگ تحمیلی، با تلاش گروه‌های تفحص، هویت یک شهید گمنام والامقام با انجام آزمایش دی‌ان‌ای در کرمانشاه مشخص شد.

او افزود: پیکر مطهر این شهید والامقام در منطقه «فاو» کشف شد و به‌دلیل نداشتن علائم شناسایی، از معراج‌الشهدای تهران به‌عنوان شهید گمنام به استان کرمانشاه منتقل گشت و به همراه ۲ شهید گمنام دیگر در تپه «عباسعلی» اسلام‌آبادغرب به خاک سپرده شدند.

سردار باباخانی بیان داشت: پیکر مطهر این شهید گمنام متعلق به شهید «فتحعلی قراباغی» از رزمندگان استان همدان است که در سال ۱۳۶۴ در فاو به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، خانواده معظم این شهید تازه شناسایی‌شده به‌زودی به شهرستان «اسلام‌آباد غرب» مراجعه و پس از ۳۶ سال چشم‌انتظاری، مزار مطهر شهید خود را در آغوش خواهند گرفت.

گفتنی است : بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستا‌های زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و این‌ها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار