وجود ۴۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان کرمان

معاون راهداری کرمان گفت: ۴۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در این استان وجود دارد که نقش موثری در افزایش ایمنی حمل و نقل برون شهری ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناصر میرزایی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌های استان کرمان از وجود ۴۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان کرمان خبر داد و گفت: احداث ۲۳ مجتمع جدید نیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد که درآینده نزدیک به بهره برداری می‌رسند.

او افزود: موقعیت اقلیمی، جغرافیایی و پهناوری استان کرمان از یک سو و مسطح بودن عمده طول راه‌ها و وجود بخش کمتری از راه‌های استان به صورت کوهستانی از سوی دیگر، الزام وجود مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را در این استان نسبت به سایر استان‌ها موجه‌تر نشان می‌دهد.

میرزایی به طولانی بودن فواصل شهرستان‌های این استان و نقش قابل توجه مجتمع‌ها در ایمنی حمل و نقل اشاره کرد و بیان داشت: قرار گرفتن استان کرمان در مسیر کریدور شمال جنوب و شرق به غرب این نیازمندی را دوچندان می‌کند، بر همین اساس تلاش این اداره کل همواره در پیگیری جذب سرمایه گذار و رفع موانع ممکن از سال‌های قبل در سرلوحه امور این اداره کل بوده است.

او با بیان اینکه استان کرمان ۱۳ هزار و ۱۹۱ کیلومتر راه ارتباطی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۳۳ مجتمع در حال بهره برداری، در حال ساخت و در دست اقدام حاصل این پیگیری‌ها در حوزه شمال استان بوده است. از این تعداد ۴۵ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در حال بهره برداری است و انواع خدمات تعریف شده را به مسافران جاده‌ای ارائه می‌کند.

میرزایی اظهار کرد: سالانه حدود ۷ میلیون نفر مسافر، ۳۶ میلیون تن کالا با تلاش ناوگان جاده‌ای استان جابجا می‌شوند، مضاف بر اینکه هزاران وسیله نقلیه شخصی نیز در شبکه راه‌های استان رفت و آمد می‌کنند و از خدمات مجتمع‌های رفاهی بین راهی بهره مند می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌های استان کرمان، خستگی و خواب آلودگی را یکی از اصلی‌ترین عوامل خطای انسانی در بروز سوانح جاده‌ای دانست و‌گفت: خستگی در اثر عوامل بسیار گسترده و پیچیده‌ای به وجود می‌آید، به طوری که بخش زیادی از تصادفات رانندگی در راه‌های کشور به عامل خستگی راننده برمی گردد.

میرزایی بیان کرد: ارائه خدمات متمرکز و مناسب، فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحد‌های خدماتی در طول جاده‌ها وتمرکز آن‌ها در یک مکان، دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن، ایجاد بستری مناسب برای اشتغالزایی از مهمترین اهداف احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی به شمار می‌روند.

او به سامانه ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها اشاره کرد و از مسافران خواست: درصورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات رسانی مجتمع‌های بین راهی، مراتب را از طریق شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به روابط عمومی اداره کل راهداری و حل و نقل جاده‌ای اطلاع دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار