افزایش ۱۹ درصدی حمل بار از کرمان به استان های کشور

ناوگان باربری جاده‌ای کرمان در سه ماهه نخست امسال ۹ میلیون تن کالا به سایر استان‌های کشور حمل کرده که نسبت به پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حاج سید علیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در سه ماهه نخست امسال، حدود ۹ میلیون تن کالا از مبدا شهرستان‌های سراسر استان کرمان از سوی ناوگان باربری جاده‌ای استان به مقاصد داخل استان و به سایر استان‌های کشور حمل شد که نسبت به سه ماهه نخست پارسال حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است.

 او با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار برگ بارنامه طی سه ماهه اول امسال با کمک شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل کالای داخل استان صادر شده است، افزود: بیشترین کالای حمل شده شامل مواد معدنی بوده که به ترتیب از شهرستان‌های سیرجان، کرمان، زرند بارگیری و به مقصد استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، اصفهان، خوزستان و سیستان و بلوچستان حمل شده است.

 حاج سیدعلیخانی تصریح کرد: عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی، کنستانتره سنگ آهن، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم ازکامیون، کامیونت و تریلر، تحت پوشش ۱۹۸ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است.

او بیان کرد: در استان کرمان ۲۳۵ شرکت، ۵۸ موسسه و ۱۳ شعبه حمل و نقل جاده ای، بوسیله ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه باربری، سالانه بیش از ۳۳ ونیم میلیون تن کالا را از مبادی شهرستان‌های استان در داخل و خارج از استان حمل می‌کنند.

حاج سیدعلیخانی گفت: طی پارسال در زمینه حمل و نقل کالا استان کرمان رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد و طبق آخرین سالنامه آماری منتشر شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، طی پارسال ناوگان حمل و نقل باربری استان موفق به انجام حدود ۵۰۰ هزار سفر باری درون استانی و حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار سفر برون استانی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان به آمار رانندگان و ناوگان باربری استان اشاره کرد و افزود: در استان کرمان حدود ۱۹ هزار راننده حرفه‌ای در بخش حمل و نقل کالا و تعداد ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع تریلر، کامیون و کامیونت در به گردش آوردن چرخه حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.