بروزرسانی اندروید ۱۲ / آیا اسکنر اثر انگشت جدیدی در راه است؟

طیق آخرین اطلاعات به دست آمده دارک تم گوگل با اندروید ۱۲ بروزرسانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با راهنمای Android ۱۲ Developer Preview ۲ که اکنون در اختیار توسعه دهندگان ثبت شده اندروید قرار دارد، می‌توانیم بگوییم که تفاوت چشمگیری در ورژن جدید اندروید وجود دارد. چند سال پیش گوگل تم دارک عریض را به اندروید اضافه کرد.

Dark Theme به جای پس زمینه سفید و سنتی با متن سیاه، از متن سفید روی زمینه سیاه استفاده می‌کند. با توجه به طراحی متریال اندروید که استفاده از پس زمینه سفید است، گوگل به بسیاری از برنامه‌های اصلی اندرویدی خود امکان فعال سازی دارک تم را داد.

دارک تم گوگل علاوه بر این که می‌تواند از چشم افرادی را که در شب یا در یک اتاق تاریک از گوشی استفاده می‌کنند، محافظت کند، می‌تواند با صفحه نمایش AMOLED، باعث صرفه جویی در باتری هم شود. دلیل این امر آن است که برخلاف پنل‌های LCD، با خاموش کردن پیکسل‌ها رنگ سیاه در AMOLED نمایان می‌شود و از آنجا که پیکسل‌هایی که خاموش هستند از باتری نیرو نمی‌گیرند، استفاده از Dark Theme به اندازه صفحه‌های LCD شارژ گوشی را نمی‌خورد.

دارک تم گوگل

بهبود کاربری دارک تم گوگل

تصاویر منتشر شده اخیر نشان می‌دهد که گوگل در حال ایجاد تغییر در Android Dark Theme برای Android ۱۲ است. به جای یک رنگ مشکی واقعی، Dark Theme از سایه روشن خاکستری استفاده خواهد کرد. گوگل در گذشته گفته است که استفاده از تم خاکستری در مقایسه با پس زمینه سفید، باعث صرفه جویی در دوام باتری می‌شود.

Android ۱۲ Developer Preview ۲ همچنین سرنخی در مورد دستگاه پیکسل آینده با اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش به ما داده است. چندین کلاس جدید در برنامه رابط گرافیکی گوگل دیده شده است. یکی از آن‌ها با عنوان "UdfpsControllerGoogle" با مخفف "Udfps" اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار