تکمیل کریدور شمال_ جنوب کشور با افتتاح آزاد راه شرق اصفهان

آزادراه شرق اصفهان با هدف تکمیل کریدور شمال-جنوب کشور کوتاه کردن مسیر تردد خودرو‌های عبوری از محدوده شرق شهر اصفهان به بهره برداری می‌رسد.

تکمیل کریدور شمال_ جنوب کشور با افتتاح آزاد راه شرق اصفهانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به رشد جمعیت شهرها و به تبع آن افزایش حجم جابجایی کالا و مسافر در جاده های برون شهری و همچنین ضرورت توسعه تجارت داخلی و بین‌المللی احداث و توسعه شبکه آزادراهی جزء سیاست های اصلی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد توسعه آزادراه‌ها علاوه بر تأثیرات مثبت اقتصادی فراوان از قبیل کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای کاهش میزان مصرف سوخت و زمان سفر و در نتیجه کاهش هزینه تمام شده حمل و نقل موجب پیامدهای مثبتی نیز در حوزه اجتماعی و فرهنگی از قبیل کاهش مهاجرت به کلانشهرها توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و غیره خواهد شد.

براساس این گزارش آزادراه شرق اصفهان با توجه به این رویکرد و تسهیل در تردد وسایل نقلیه شخصی و عمومی به منظور تکمیل و تسهیل حمل و نقل در کریدور شمال-جنوب افزایش بهره‌وری آزادراه نطنز کاشان همچنین تسریع در سرویس دهی در حوادث غیرمترقبه و ایجاد محور جایگزین با موضوع پدافند غیرعامل طراحی و عملیاتی شد.

آزادراه شرق اصفهان با هدف تکمیل کریدور شمال-جنوب کشور کوتاه کردن مسیر تردد خودروهای عبوری از محدوده شرق شهر اصفهان و تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان‌های شمالی کشور تهران اصفهان فارس و بوشهر ساخته شده است .

بهره برداری از این آزادراه نقش بسیار موثری در کاهش بار ترافیکی و آلودگی شهر اصفهان و تسریع در انتقال بار کالا و مسافر از مناطق جنوبی کشور و حاشیه شهر اصفهان به استان‌های شمالی کشور نقش بحث بسیار مهمی را ایفا می کند.

قطعه اول این محور است کیلومتر ۴۰ آزادراه کاشان اصفهان آغاز و با طول ۲۹۳ کیلومتر تا تقاطع اردستان ادامه می‌یابد و قطعه دوم نیز به طول ۳۴ کیلومتر در ادامه قطعه اول آزادراه آغاز و تا تقاطع جاده نایین و فرودگاه ادامه پیدا می‌کند و در نهایت قطعه سوم این آزادراه به طول ۳۰ کیلومتر تا تقاطع آزادراه اصفهان-شیراز ادامه یافته که این بخش از آزادراه ها هم اکنون در دست احداث است .

 این پروژه ۶۳.۵ کیلومتر و دارای ۶ باند که شامل سه باند و یک باند اضطرار در هر سمت است.

اعتبار هزینه شده این پروژه ۱۳ هزار میلیارد ریال است که سهم دولت ۳۰ درصد شامل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و سهم سرمایه گذار هم ۷۰ درصد معادل ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است .

آزاد راه شرق اصفهان به عنوان آزادراه سردار سلیمانی نامگذاری شده است برای ۱۱۰۰ نفر اشتغال زایی داشته و زمینه‌ساز کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر می‌شود و ۱۵ درصد در کاهش تلفات جاده‌ای موثر است.

میزان مصرف سوخت حدود ۷۳۰ میلیون لیتر کاهش پیدا می‌کند و دو میلیون تن گاز co۲ در کاهش آلاینده ها و همچنین ۸۰ دقیقه در کاهش زمان سفر موثر است.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی در مورد پروژه کنارگذر شرقی اصفهان هم روز گذشته گفت: کنارگذر شرقی اصفهان ۹۲ کیلومتر است که ۲ قطعه آن در حد فاصل سه راهی نطنز در شمال اصفهان تا جاده نمین به طول ۶۳ کیلومتر جزو اولویت‌های آزادراهی است که در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل با بیان اینکه این اعداد با توجه به افزایش نرخ ارز حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: برای اتمام این پروژه‌ها در مجموع ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

این پروژه روز پنج شنبه ۲۹ آبان ماه از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، آزاد راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار