خودکفایی ۱۰۰ درصدی در تولید سوزن‌های ریلی کشور

مدیر اجرایی پروژه سوزن‌های ریلی راه آهن گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بومی و شرکت‌های دانش بنیان در تولید سوزن‌های ریلی به خودکفایی ۱۰۰ درصدی رسیده‌ایم.

احسان گرزن معاون اجرایی پروژه  سوزن های  ریلی شرکت راه آهن در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و تولید داخل به خودکفایی در تولید برخی از خطوط ریلی و قطعات آن رسیده ایم گفت:  در حال حاضر با استفاده از توان شرکت های داخلی توانستیم  تکه مرکزی را طراحی و به تولید ۲۰ تکه مرکزی برسیم که  در این زمینه هیچ محدودیتی برای ساخت نداریم.

وی به خودکفایی ۱۰۰ درصدی در  تولید سوزن های ریلی برای پروژه های راه آهن و مترو اشاره کرد و گفت:  این شرکت ها ظرفیت تولید اسمی  هزار سوزن را دارند اما نیاز کشور در حال حاضر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ سوزن است‌.

گرزن  بیان کرد:  در حال حاضر نیاز  صنعت ریلی کشور ۳۰۰ تا ۴۰۰  سوزن است  و تولید این سوزن ها دارای چندین مزیت از در بخش کيفيت  و قیمت  و خدمات  پس از فروش است به طوری که تولید این سوزن ها در حوزه کيفيت  با نمونه های اروپایی برابری می کند و  از نمونه های چینی بسیار بالاتر است.

وی افزود:  در دسترس بودن محصولات و خدمات پس از فروش آنها یکی دیگر از مزیت های اصلی این پروژه ها به شمار می رود.

گرزن یادآور شد: در حال حاضر قابلیت تولید روزانه ۲ سوزن در مدل های ساده را داریم وتولید این محصولات زمینه ساز صرفه جویی ارزی حدود ۱۰۰ هزار یورو را دارد‌.

وی افزود: از سوزن های ریلی تولید داخل در پروژه خواف هرات استفاده شده است‌.

 گرزن یادآور شد: علاوه بر تولید تکه مرکزی به عنوان قلب سوزن و خود سوزن، در بخش های مختلف سوزن و خطوط ریلی  نوآوری های بسیاری داشته است که از آن جمله میتوان به ساخت اسلایدچیر ها مطابق با طراحی روز دنیا و ساخت اکسپنش جوینت اشاره کرد.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار