ایلام؛

بذر کاری اراضی طبیعی کوه شلم

مدیرکل منابع طبیعی اعلام کرد : به همت سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه طبیعت و محیط زیست، 20 هکتار از عرصه های طبیعی کوه شلم در قالب طرح ملی جنگلانه، بذر کاری شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  رضا احمدی گفت : در این طرح، بذر گونه های بومی و سازگار با منطقه شامل بادام، بلوط، ارژن و بنه با نظارت کارشناسان اداره کل منابع طبیعی در زمین کاشته شد.

وی علت انتخاب دامنه کوه شلم برای کاشت نهال را وقوع آتش سوزی گسترده سال گذشته در این منطقه و از بین رفتن تعدادی از درختان این منطقه اعلام کرد و افزود: با بذر کاری در این نقطه می توان به احیای بافت های جنگلی حادثه دیده کوه شلم کمک کرد.

احمدی هدف از اجرای طرح ملی جنگلانه را تقویت جنگل ها و توسعه فضاهای سبز طبیعی دانست و اظهار داشت : این طرح عاملی موثر برای احیای مناطق جنگلی است که به علل گوناگونی چون آتش سوزی، خشکسالی، آفت و بیماری دچار آسیب شده اند.

وی در خصوص این طرح هم یادآور شد: طرح ملی جنگلانه نخستین بار به همت انجمن های مردم نهاد استان ایلام اجرا شد که با اجرای موفق آن در استان، به تدریج به عنوان یک طرح ملی مطرح و ایلام در این زمینه استان برتر و پبشرو کشور اعلام شد.










انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، شلم ، درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.