ایلام؛

استخراج نفت از حوزه های مشترک مرزی

مشاور برنامه ریزی وزیر نفت اعلام کرد : اکتشاف، استخراج و بهره برداری از میادین و حوزه های مشترک نفتی مناطق مرزی کشور در اولویت کاری وزارت نفت قرار دارد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی محمد احمدی گفت : دولت با وجود عداوت و کارشکنی آمریکا و شرکای اقتصادی و همپیمانان سیاسی اش با جمهوری اسلامی ایران و ایجاد محدودیت و تنگنای شدید در روند تولید و صادرات نفت، توانست با تدبیر کشور را مدیریت کند.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی، کاهش بی سابقه بهای نفت که توسط عربستان و برخی کشورهای منطقه و هدایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را یک سیاست و چالش بزرگ ایران ستیزی جهان سلطه دانست. وی افزود: دیپلماسی کارآمد دولت و هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری باعث شد جمهوری اسلامی با دستیابی به سهمیه پیش از تحریم ها در تولید روزانه نفت بین اعضای اوپک و افزایش نسبی قیمت نفت، بازار جهانی داد و ستد نفت را به تعادل برساند.

احمدی اظهار داشت: کشف، استخراج، تولید و صادرات فرآورده های نفتی در حوزه های مشترک در مرزهای آبی و خاکی از برنامه های با اولویت وزارت نفت است.

وی افق آینده اقتصاد نفتی ایران را امیدوار کننده دانست و گفت: انضباط مالی، سیاست های پولی و تعاملات و مراودت های جهانی دولت تدبیر و امید براساس یک برنامه منسجم و کنترل شده طراحی و در حال اجراست و با نگاه به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، آینده امیدوار کننده ای فرا روی انقلاب اسلامی ترسیم کرده است.











انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، ابدانان ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.