نخستین دروازه الکترونیکی کنترل وسایل نقلیه در کابل افتتاح شد

دروازه الکترونیکی مجهز به سیستم اسکنر برای ثبت و رجستر مشخصات ماشین‌های باربری و مسافربری برای اولین بار در دروازه پلچرخی کابل افتتاح شد.

نخستین دروازه الکترونیکی وسایط در کابل افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، برای نخستین بار یک دروازه الکترونیکی مجهز با سیستم اسکنر به منظور ثبت و رجستر پلیت و مشخصات ماشین‌های باربری و مسافربری در دروازه شرقی کابل پلچرخی از سوی وزارت ترانسپورت افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

«محمدالله بتاش» سرپرست وزارت ترانسپورت امروز (سه شنبه) حین افتتاح این دروازه گفت: این دروازه در کنار اینکه در افزایش و بلند رفتن عواید ترانسپورتی و کاهش فساد کمک میکند، تاثیرات مثبت براي تأمين امنیت نیز خواهد داشت.

آقای بتاش افزود که این دروازه قادر خواهد بود که از ورود انواع مواد انفجاری و کیمیاوی که در حملات تخریبی از آن استفاده میشود، جلوگیری کند.

او تصریح کرد که با افتتاح این دروازه گرفتن پول فزیکی کاملاً از بین می رود و رانندگان تکس ترانسپورتی خود را با گرفتن تعرفه بانکی در بانک تحویل می‏کنند.

بتاش تاکید کرد که به زودی ترازوهای مجهز به (جی پی اس) نیز در دروازه‌های کابل ایجاد میشود و رفت‌ و آمد وسایط نقلیه و دریافت تکس ترانسپورتی از دفتر مقام وزارت کنترل خواهد شد.

او همچنان خاطر نشان کرد که وزارت ترانسپورت و هوانواردی درنظر دارد که در آینده نزدیک سه دروازه دیگر را نیز در شهر کابل نصب کند.

دروازه شرقی شهر کابل در حالی مجهز به سیستم مجهز با اسکنر میشود که انفجار موترهای بمب گذاری شده در شهر کابل و انتقال مواد انفجاری در داخل شهر همواره مورد انتقاد بوده است.

آوا نوشت: این دروازه ها از سوی کشور چین کمک و در دروازه شرقی شهر کابل نصب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار