کرمانشاه؛

دیالی دروازه ورود کرمانشاه به بخش عربی عراق

استان دیالی دروازه ورود کرمانشاه به بخش عربی عراق و به ویژه پایتخت این کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛استاندار کرمانشاه گفت: استان دیالی دروازه ورود کرمانشاه به بخش عربی عراق و به ویژه پایتخت این کشور می باشد و دو طرف از فرصت های فراوانی برای توسعه همکاری ها برخوردارند.

اسدالله رازانی گفت: از رونق مرز سومار – مندلی و تردد روزانه 200 تا 300 کامیون از این مرز مبادلاتی خبرداد و افزود: جاده های متصل کننده دو استان در حال حاضر وضعیت مطلوبی ندارند و دو طرف خواهان همکاری بیشتر برای تکمیل زیرساخت ها و جاده های ارتباطی موجود هستند.
وی گفت:طرف عراقی تمایل دارد تردد گسترده زوار اباعبداله الحسین (ع) از سال آینده در مرز مشترک دو استان صورت بگیرد و تردد زوار در محرم امسال تنها به استان کرمانشاه محدود شود.
وی افزود: باید شرایطی را فراهم نمود تا زوار عزیز در مسیر با کمبود امکانات روبرو نشوند و از خدمات مناسب بهره مند شوند.
دکتر رازانی با بیان اینکه طرف عراقی خواهان همکاری در زمینه های کشاورزی، دانشگاهی و پزشکی است، تصریح داشت: هئیت عراقی از طرح های کشاورزی استان بازدید مفصلی داشت و خواهان گسترش همکاری های بیشتر در این زمینه است.
این مدیر ارشد  تاکید داشت: در همین راستا مسئولان طرف عراقی اعلام آمادگی کرده اند یک هفته دیگر هیئتی از مهندسان و مدیران حوزه کشاورزی کرمانشاه به استان دیالی اعزام شوند.
استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به مرتفع شدن مشکلات امنیتی در دیالی عراق، خواهان گسترش روابط و تسریع در روند مناسبات میان دو طرف هستیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.