در نشست معرفي ويژه برنامه‌هاي سيما در هفته دفاع مقدس عنوان شد؛

آرشيو عكس شهداي هشت سال دفاع مقدس براي اولين بار روي آنتن شبكه يك سيما/تغيير لوگوي شبكه‌هاي سيما

تصاوير ديده نشده و خاص شهداي هشت سال دفاع مقدس روي آنتن شبكه يك سيما مي‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، حاضر در نشست معرفي ويژه برنامه‌هاي سيما در هفته دفاع مقدس دقايقي پيش با حضور "علي طلوعي" مدير شبكه جهاني جام جم و مدير شوراي هماهنگي برگزاري هفته دفاع مقدس سيما در سال 92 و نيز با حضور "الهام صفوي زاده" مدير روابط عمومي جام جم ساختمان سيما برگزار شد.


در ادامه اين نشست "علي طلوعي" مدير شبكه جهاني جام جم ضمن خوشامد گويي به اصحاب رسانه و تبريك به مناسبت ولادت حضرت امام رضا(ع)، دهه كرامت و ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس گفت: اولين برنامه‌ريزي‌ها در جلسات هماهنگي در دي ماه 1391 با حضور نمايندگان مديريت‌هاي مختلف معاونت سيما صورت گرفت و پس از رايزني‌هاي مؤثر با واحدهاي درون و برون سازماني،‌ دستورالعمل نحوه پرداخت تلويزيون به هفته دفاع مقدس در سال 1392 تدوين شد.

وي ادامه داد: با توجه به گستردگي مضامين و موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و با تعاملي كه با شبكه‌ها صورت گرفت به نظر رسيد لازم است به جاي پرداخت معمولي و روتين همه‌ي شبكه‌ها به همه‌ي موضوعات در 6 محور بنيادي به عنوان شاخصه‌هاي اصلي محتوايي تأكيد شود و بقيه موارد در بستر اين 6 محور بنيادي مورد پرداخت رسانه‌اي قرار گيرد.

"طلوعي" با اشاره به 6 محور اصلي تصريح كرد: انعكاس شور مردمي در برپايي مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در امتداد حماسه‌آفريني آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس، رعايت عدالت توزيعي در پرداخت به حماسه آفرينان دفاع مقدس، پرداختن به سيره عملي شهدا، جانبازان و ايثارگران گمنام حماسه دفاع مقدس، برجسته سازي ادبيات و هنر دفاع مقدس، انعكاس نقش حماسي اقليت‌هاي ديني، مذهبي و قومي و بيان ناديده‌ها و ناگفته‌هاي جنگ از موارد اصلي و محور ساخت برنامه‌ها است. 

مدير شبكه جهاني جام جم با اشاره به دستورالعمل برگزاري هفته دفاع مقدس معاونت سيما و رويكرد‌هاي راهبردي اظهار داشت: نمايش توانمندي‌ها و دستاوردهاي دفاعي كشور در دوران دفاع مقدس و ارتباط آن با پيشرفت توانمندي‌ها، نشر فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و انتقال آن به نسل‌هاي كنوني و آينده، زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان و ايثارگران از جمله رويكردهاي برنامه‌سازي، در سيما است.

وي در خصوص تبيين اصول و مباني ارزش‌هاي دفاع مقدس و نشر و ترويج هدفمند و هنرمندانه گفت: در كنار تبيين اصول و مباني ارزش‌هاي دفاع مقدس، برجسته‌سازي آموزه‌هاي مقام معظم رهبري در خصوص دفاع مقدس با گرايش عمل به شعار سال، تأكيد بر وحدت و آمادگي عمومي و پرهيز از طرح مسايل اختلاف‌انگيز و هوشياري به منظور مقابله با فتنه‌گران، ارائه نمونه‌هاي رفتاري مناسب به جامعه با تأكيد بر ارائه و برجسته‌سازي ايثارگري‌هاي دوران دفاع مقدس و با هدف كمك به تدوين الگوهاي سبك زندگي اسلامي و ايراني اجراي اين رويكردهاي راهبردي امري الزامي است.

"طلوعي" با اشاره به ديگر رويكردهاي راهبردي تصريح كرد: تبيين آثار دفاع مقدس در رشد و شكوفايي خلاقيت‌ها، خودكفايي و بروز استعدادها، تبيين نقش عموم اقشار جامعه، تبيين بي‌اثر بودن خيانت‌ها و تفرقه‌افكني‌ها و بهانه‌جويي دشمنان در برابر اين وحدت و زير سايه پيروي از ولايت، پاسخ به شبهات و ابهامات جنگ، ريشه‌يابي صدور انقلاب و آغاز بيداري اسلامي در منطقه، نمايش اقتدار نظامي-امنيتي ايران اسلامي در سطح منطقه و بين‌الملل، تقويت فضاي معنوي و اخلاقي جامعه از طريق بازتاب معنويت در جبهه‌ها و تبيين و نشريح علت انتخاب نام "دفاع مقدس" براي مخاطبان از بخش‌هاي رويكردي ويژه برنامه دفاع مقدس است.

در ادامه اين نشست، مدير شبكه جهاني جام جم در خصوص توليد و پخش برنامه‌هاي شبكه‌هاي سيما ابراز داشت: توليد و پخش برنامه‌هاي شبكه‌ها در هفته دفاع مقدس مبتني بر تقسيم وظايف، پرداخت شبكه‌ها به دفاع مقدس با توجه به هويت و مخاطبان شبكه‌ها، ايجاد خلاقيت‌ و نوآوري‌ها، پخش برنامه‌ها مبتي بر كنداكتور تطبيقي معاونت سيما، رعايت ضوابط و سياست‌هاي برنامه‌سازي از جمله رويكرد‌هاي رسانه‌اي است.

"طلوعي" با اشاره به ديگر رويكردهاي رسانه‌اي سيما و فضاسازي تبليغي افزود: پرداخت همراه با شيب رسانه‌اي به هفته دفاع مقدس، فضاسازي تبليغي با ساخت تيزر و وله‌هاي مناسب از 20 شهريور، استقبال از هفته دفاع مقدس با ارائه شيب مناسب از 26 شهريور مصادف با ولادت حضرت امام رضا(ع)، نمايش شور و حال فضاي شهرها در زمان ورود به هفته دفاع مقدس، تغيير لوگوي شبكه‌ها با تلفيق نمادهاي دفاع مقدس، استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي موجود در مركز موسيقي و مركز بسيج صدا و سيما و مراكز استان‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در سازمان‌ها و ارگان‌ها جزء ديگر رويكردهاي شبكه‌هاي سيما در اين هفته است.

فعال‌سازي حوزه‌هاي مناسبت‌ها با حضور «دارابي طلوعي» در خصوص فعال‌سازي حوزه‌هاي مناسبتي گفت: با حضور «علي دارابي» معاون سيما، مديريت پيام در حوزه‌هاي مناسبتي به فرم خاص و ويژه‌اي پيشرفت يافته و گروه‌ها براي ساخت برنامه‌هاي ماه «محرم و صفر»، «دهه فجر»، «دفاع مقدس»، و «نوروز» به صورت ويژه كار خود را ادامه دادند و براي هر مناسبت از سوي معاون سيما مديري به انتخاب ايشان براي معرفي پروژه ها برگزيده شد.

مدير شبكه جهاني «جام‌جم» ادامه داد: براي كنداكتور مجازي سيما در طول 24 ساعت برنامه‌ها و پيام‌هايي تعريف شده كه به صورت ويژه و در ساعات پيك تقديم مخاطبان مي‌شود.

* 44 عنوان برنامه و 5287 دقيقه براي ويژه برنامه‌ها

وي با اشاره به تعداد برنامه‌ها و ساعات پخش آنان تصريح كرد: در ساختار مستند، 44 برنامه در همه شبكه‌ها با مدت زمان 5287 دقيقه تقديم مخاطبان علاقه‌مند مي‌شود.

* 16 فيلم سينمايي به همراه 10 سريال

مدير شوراي هماهنگي برگزاري هفته دفاع مقدس سيما در سال 92 در خصوص ويژه برنامه‌هاي توليدي سيما گفت: 16 فيلم سينمايي تكراري پخش مي‌شود و در ادامه 10 سريال كه 5 تاي آن توليدي است، براي اولين بار روي آنتن شبكه‌هاي مختلف سيما مي‌رود كه سريال نوشدارو كاري جديد براي شبكه يك سيما بوده كه در حال پخش است.

* «قصه‌هاي گلنار» روي آنتن مي‌رود

طلوعي با اشاره به پخش انيميشن‌هاي مختلف تصريح كرد: در حوزه سريال‌سازي انيميشن، «قصه‌هاي گلنار»، «تپه عقاب‌ها» و «بچه‌هاي شهر» به همراه 3 فيلم انيميشن با نام‌هاي «شهيد همت»، «تپه عقاب» و «همسنگران» روي آنتن شبكه‌هاي سيما مي‌رود و همچنين علاقه‌مندان به فيلم‌هاي كوتاه توانسته شاهد پخش «پوتين» و «شقايق» در 5 قسمت 15 دقيقه‌اي باشند.

* 8 موسيقي سمفونيك و 120 قطعه موسيقي ويژه دفاع مقدس

طلوعي با اشاره به پخش موسيقي در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در كنار 10 «داستانك» و «7 كليپ» و 13 «نماهنگ»، مخاطبان شاهد شنيدن و ديدن 15 موسيقي بدون كلام، «8 موسيقي سمفونيك» و 120 قطعه موسيقي خواهند بود.

*51 برنامه زنده و تركيبي روي آنتن مي‌رود/ اعلام فراخوان جشنواره عكس دفاع مقدس از اين هفته

مدير شبكه جهاني جام‌جم با اشاره به جشنواره عكس دفاع مقدس گفت: فراخوان جشنواره عكس دفاع مقدس با نوآوري از اين هفته با مشاركت بنياد حفظ آثار ارزش‌هاي دفاع مقدس اعلام مي‌شود و علاقه‌مندان فرصت حضور در جشنواره را از تاريخ 27 شهريور تا 10 مهر ماه خواهند داشت و از افراد برگزيده روز 5 آذر مناسب با روز «بسيج» از آنها تقدير مي‌شود.

* جشنواره فيلم‌هاي سينمايي در شبكه يك سيما

طلوعي افزود: جشنواره فيلم‌هاي سينمايي دفاع مقدس هر روز به جز جمعه‌ها از تاريخ 29 شهريور تا 6 مهر ماه روي آنتن شبكه يك سيما مي‌رود.

* جشنواره مستند دفاع مقدس از شبكه 4 سيما

مدير شبكه جهاني جام‌جم ادامه داد: جشنواره مستند دفاع مقدس از شبكه 4 سيما روي آنتن مي‌رود و به صورت ويژه به نقش زنان و بررسي سينماي دفاع مقدس از شبكه يك سيما مي‌پردازد.

وي ادامه داد: برنامه‌هاي «ققنوس» و «هفت» به صورت ويژه به ترتيب از شبكه‌هاي 4 و 3 سيما روي آنتن مي‌رود.

طلوعي درخصوص ديگر برنامه‌هاي شبكه 4 سيما اظهار داشت: تئاتر زنده ويژه هفته دفاع مقدس به همراه ويژه‌برنامه‌هاي «كارنامه» و «چكامه» روي آنتن مي‌رود.

* «گام هشتم» هر شب در شبكه جهاني جام‌جم

مدير شبكه جهاني جام‌جم با اشاره به ويژه برنامه‌هاي شبكه جهاني جام‌جم تصريح كرد: برنامه موسيقيايي «گام هشتم» هر شب با بررسي و خالقان موسيقي دفاع مقدس روي آنتن شبكه جهاني جام‌جم مي‌رود.

* اختصاص وبلاگ براي شهدا

طلوعي درخصوص ويژه برنامه‌هاي شبكه «تهران» گفت: برنامه‌هاي «دستان» و «راديويي» به ترتيب از شكبه‌هاي تهران و آموزش روي آنتن رفته و وبلاگ‌نويسي در شبكه تهران براي هر شهيد صورت مي‌گيرد.

مدير شبكه جهاني جام‌جم ادامه داد: پرداختن به زندگي شهداي ورزشكار با نام «سكوي آسماني» به‌زودي روي آنتن يكي از شبكه‌هاي سيما مي‌رود.

طلوعي با اشاره به برنامه‌هاي شبكه تلويزيوني قرآن گفت: نقش مداحان و روحانيان به زودي در شبكه قرآن بررسي مي‌شود.

* اولين‌ها روي آنتن شبكه 2 سيما

وي درخصوص برنامه «اولين‌ها» گفت: «اولين‌ها» مستندي ويژه اولين نوجوان شهيد و جانباز به زودي روي آنتن شبكه دو سيما مي‌رود.

* «نورالدين پسر ايران» روي آنتن شبكه يك سيما

مدير شبكه جهاني جام‌جم با اشاره به پخش چند مستند ابراز داشت: مستندهاي «سراج»، «سنگر تداركات» و «نورالدين پسر ايران» به زودي روي آنتن شبكه‌هاي سيما مي‌رود.

* «حماسه پروانه» روي آنتن شبكه تهران

طلوعي درخصوص ويژه برنامه «حماسه پروانه‌ها» تصريح كرد: «حماسه پروانه‌ها» با بررسي چند عمليات ويژه روي آنتن شبكه تهران مي‌رود و به دنبال آن در شبكه‌هاي سيما به نقش «روحانيت»، «زنان» و «پزشكان» و «مهندسان» هشت سال دفاع مقدس پرداخت مي‌شود.

* پرداخت به ناديده‌هاي جنگ براي اولين بار

طلوعي با اشاره به پخش ناديده‌هاي جنگ افزود: امسال براي اولين بار به ناديده‌هاي جنگ خواهيم پرداخت و از 30 هزار دقيقه برنامه و 500 ساعت پخش 78 درصد آثار توليدي و 22 درصد تاميني خواهد بود.

* شبكه‌ها بايد در كيفي‌سازي عكس‌ها تلاش كنند

مدير شبكه جهاني جام‌جم خاطرنشان كرد: شبكه‌ها بايد در كيفي‌سازي تصاوير مربوط به دفاع مقدس كه آرشيوي بوده تلاش كنند و ما از ارگان‌هايي چون «سپاه»، «ارتش» و «جهان» خواسته‌ايم كه آرشيوي خاص را در اختيارمان قرار دهد.
به گزارش خبرنگار حاضر در پايان اين نشست خبري «علي طلوعي» مدير شبكه جهاني جم‌جم و نيز الهام صفوي‌زاده از حضور اصحاب رسانه و نيز همكاري خوب روابط عمومي سيما تشكر كردند./ي2

 
 

برچسب ها: شهدا ، عکس ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار