احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جزایر جنوبی کشور کلید خورد

معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن به تعداد ۱۱۰ واحد در جزیره ابوموسی و هرمز کلید خورد.

علیرضا صادقیان فر معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و در راستای  پیرو دستور وزیر را ه وشهرسازی شناسایی نقاط برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در جزایر جنوبی کشور از جمله جزیره ابوموسی و هرمز کلید خورده است گفت: تمامی اراضی در جزیره ابوموسی و هرمز با توجه به آنکه این اراضی به نام دولت است آماده شده و پیمانکاران ساخت هم برای این پروژه ها مشخص شده است.

وی افزود: شرایط برای ساخت این پروژه ها همانند شرایط طرح نهضت ملی مسکن است و متقاضیان واجد شرایط از جمله سبز بودن فرم ج و سابقه مالکیت است و برای ساخت این پروژه ها هم تسهیلات 550 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی پروژه‌های مسکن را پیشران پیشرفت و اقتصاد منطقه اعلام کرد و گفت : سکونت و استقرار مردم در یک نقطه هم از مهاجرت مردم بومی به کلانشهرها جلوگیری می‌کند و هم باعث رونق صنایع دیگر در منطقه خواهد شد. 

صادقیان‌فر با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آماده‌سازی این پروژه‌ها با سازمان ملی زمین و مسکن همکاری داشته است، ادامه داد: در این پروژه متناسب با مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران سرانه‌های مناسب و خدمات روبنایی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: پیمانکاران این پروژه ها باید ظرف مدت 10 ماه اقدام به ساخت و احداث پروژه های نهضت ملی مسکن کنند که بخشی از این پیمانکاران هم بنیاد مسکن است که باید 110 واحد نهضت ملی مسکن را در این مناطق بسازند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار