زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از دستاورد‌های نمایشگاه اکسپو ثبت زرشک افین و عناب خوسف در نظام‌های میراث کشاورزی جهان است.

جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که غرفه استان حضوری فعال و نتیجه بخش در آن داشت، موفق شدیم موافقت نهایی ثبت زرشک افین زیرکوه و ثبت عناب خوسف را بگیریم که قبلاً پیگیری‌ها و انعقاد قرارداد انجام شده بود و به دنبال ثبت جهانی آن کل اکوسیستم عناب و زرشک از سوی فائو رصد می‌شود.

او افزود: در این نمایشگاه ۷ قرارداد داخلی با وزارت صمت، وزارت جهاد و دیگر سرمایه گذاران بسته شد.

جعفری بیان کرد: در مورد انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی نیز پذیرای ۲۰ هیئت تجاری از کشور‌های مختلف در غرفه‌ی استان بودیم که به طور مثال از کشور چین تقاضا برای انعقاد قرارداد‌هایی در حوزه انرژی نو، معادن، فرش و صنایع دستی داشتیم و از کشور‌های دیگری مثل ترکمنستان، ترکیه، امارات، قرقیزستان، کانادا و افغانستان درخواست انعقاد قرار داد داریم که پیش بینی می‌کنیم بتوانیم حداقل با ۶ کشور خارجی قرار داد نهایی ببندیم.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه سوخت برای بازارچه ماهیرود و تأسیس مینی پالایشگاه نیز صحبت‌های اولیه انجام شده و به زودی سرمایه‌گذار برای برآورد‌ها به استان خواهد آمد.

او عنوان کرد: اکسپوی ۲۰۲۴ برای استان دستاورد‌های بسیار خوبی داشت و حتی می‌توانیم بگوییم که اکسپوی ۲۰۲۵ نیز بسیار متفاوت‌تر از دیگر اکسپو‌ها خواهد بود.

جعفری تصریح کرد: از آنجایی که سرمایه‌گذاری در برخی از این حوزه‌ها بسیار کلان است نمی‌توان قبل از نهایی شدن قرارداد‌ها اطلاعات دقیقی در این مورد مطرح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار