مدیران و نهادینه نشدن رعایت پدافند غیرعامل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتناعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای برخی از مدیران، رعایت اصول پدافند غیرعامل نهادینه نشده است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتناعی استاندار خراسان جنوبی در شورای پدافند غیرعامل استان گفت: ضرورت رعایت اصول پدافند غیرعامل هنوز برای مدیران نهادینه نشده است و بر اساس قانون تشکیل ستاد پدافند غیرعامل کشور، استنکاف از ضوابط پدافند غیرعامل جرم است.

او با اشاره به اینکه ضرورت رعایت اصول پدافندی در زمان بروز بحران مشخص می‌شود، افزود: در هر زمانی باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم در صورت ایجاد بحران، شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.

طالبی ادامه داد: ضرورت رعایت اصول پدافند غیرعامل هنوز برای مدیران نهادینه نشده به همین دلیل افرادی به عنوان رابط در این خصوص معرفی شده اند که در هیچ جای دیگری کارایی ندارند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتناعی استاندار خراسان جنوبی، تا یک ماه آینده در زمینه معرفی رابطین پدافند غیرعامل باید تجدید نظر شود.

او گفت: سال ۱۴۰۱ به دلیل مشکل گاز، خیلی از نانوایی‌ها از مشعل دو گانه استفاده کردند و به فرمانداری‌ها هم ابلاغ شد که حداقل ۳۰ درصد نانوایی‌ها باید از مشعل دو گانه استفاده کنند.

طالبی عنوان کرد: در زمینه تعداد جایگاه‌های سوخت سیار موجود در استان هم باید بررسی لازم انجام شود تا مشخص شود چه تعداد جایگاه سوخت سیار در هر شهرستان برای استفاده در زمان بحران وجود دارد.دوره‌های آموزشی 

معاون استاندار تصریح کرد: به موضوع آموزش هم در حوزه پدافند غیرعامل باید توجه کافی شود و مورد نظر به شکل مرتب برگزار شوند.

او با بیان اینکه هر دو ماه یکبار باید جلسات کارگروه‌های ذیل این شورا برگزار و گزارش آن ارسال شود، گفت: گزارش مربوط به برگزاری جلسات قرارگاه‌های ذیل این شورا هم باید ارسال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.