عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان، طی پارسال خبر داد.

 به مناسبت هفته کار و کارگر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به همراه جمعی از نمایندگان جامعه کارگری با استاندار کرمان دیدار و گفتگو کردند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این دیدار گفت: در بحث کارگری ما مسئولان موظف هستیم که حداکثر رضایتمندی را در این گروه فراهم کنیم؛ زیرا کارگران زیادی در بخش‌های معدنی، صنعتی و یا شرکت‌های پیمانکاری با حداقل حقوق قانون کار فعالیت می‌کنند؛ بنابراین تا جایی که در توان داریم باید به آن‌ها کمک کرده و ایمنی محیط کاری آن‌ها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بخش‌هایی از مشکلات کارگران را دولت در راستای ظرفیت‌های اجتماعی و شرایط موجود به دنبال رفع آن است، به خصوص بحث پرداخت‌ها و امنیت شغلی تا جایی که ظرفیت موجود باشد، کمک خواهد شد.

فداکار، توجه بخش‌های خصوصی، پیمانکاران و کارفرمایان به نیرو‌های انسانی خود را مهم دانست و افزود: پایه تولید مجموعه، نیروی انسانی است و تولید باکیفیت و بیشتر و بهتر با حمایت نیروی کار و رضایتمندی آن‌ها میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان، نیمی از حقوق معادن کشور را پرداخت می‌کند و نیمی از صنعت فعال معدنی کشور در استان کرمان است، آموزش در مجموعه شرکت‌های صنعتی را مهم دانست و گفت: استان کرمان به دلیل شرایط خاص صنعتی و معدنی نسبت به سایر استان‌ها نیاز بیشتری به تخصص نیرو‌های انسانی کار دارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه آموزش به تناسب ظرفیت خاص اشتغال در حوزه معدنی استان باید نیروی انسانی متناسب آن تقویت شود و لزوما خیلی موارد نیروی انسانی زیر دیپلم و ماهر احتیاج است و شرکت‌ها جذب خواهند کرد.

در ادامه این جلسه نماینده انجمن شرکت‌های خدماتی، نماینده مجمع نمایندگان کارگری و نماینده کانون انجمن صنفی فنی حرفه‌ای استان، مشکلات حوزه بیمه، مسکن و آموزش نیرو‌های متخصص را بیان کردند.

مجتبی مصباح، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این دیدار به عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان طی پارسال اشاره داشت و گفت: نرخ بیکاری استان کاهشی شده و کمترین میزان نرخ بیکاری در ۱۶ سال گذشته داشته‌ایم.

وی تعداد کاریابی‌های استان را ۵۴ و ۲ برابر از ابتدای دولت دانست و افزود: مراکز کارآفرینی که می‌توانند پیشران باشند در ایده‌پردازی و اشتغال امروز به ۲۸ مرکز افزایش پیدا کردند.

مصباح گفت: در بحث‌های اشتغال زایی در تبصره ۱۸، ۳ هزار و ۵۵۵ مجوز مشاغل خانگی ایجاد کردیم که تعداد یک هزار مجوز منجر به شغل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار