صندوق توسعه ملی تمایلی به بنگاه داری ندارد

معاون صندوق توسعه ملی گفت: استان کرمان تاکنون ۱.۶ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی استفاده کرده است.

علیرضا صالح در نشست تخصصی تامین مالی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی که در سومین روز از همایش ملی فرصت‌های سرمایه گذاری کرمان آیدکس برگزار شد، گفت: از ابتدای ورود صندوق توسعه ملی به بحث اعتبارات پروژه‌های سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد دلار منابع وارد صندوق شده و۳۶ میلیارد دلار تسهیلات دادیم. 

وی افزود: تا کنون پروژه‌های متعددی معرفی شده است، این نوید را خدمت دوستان می‌دهیم که هیچ محدودیت در ارایه تسهیلات ارزی در کرمان نداریم. 

صالح تاکید کرد: در کرمان چند پروژه است که هنوز به بانک نرفته است، اما به صندوق معرفی شدند، هر بانکی که در بحث اعتباری برای تسهیلات ارزی در استان کرمان مشکل دارد وتقاضا دهد ما ظرف ۲ هفته ظرفیت را به اندازه پروژه شما بالا خواهیم برد. 

صالح با اشاره به اینکه ما برای تسهیل کار سرمایه گذاران هیچ متقاضی را پشت در نگذاشتیم، اظهار کرد: صندوق نه توانایی این را دارد و نه تمایلی به بنگاه داری دارد.
 
معاون صندوق ملی توسعه اظهار کرد: هر طرحی که صادرات ندارد به سمت صندوق توسعه ملی نیاید، از ویژگی‌های طرح‌های معرفی شده به صندوق این است که درآمد ارزی داشته باشد و آورده هم برای ما داشته باشد. 

صالحی تاکید کرد: در دوره جدید ما وارد بررسی طرح‌ها هم می‌شویم، بانک بررسی می‌کند، اما ما هم برسی میکنیم وبعد وارد پروژه می‌شویم که علاوه بر حداقلی که به ما می‌دهد یک عایدی هم داشته باشد. 

وی تاکید کرد: البته ما به سرمایه گذاری غیر مداخله‌ای نیز ورود کرده و سرمایه گذار به من مراجعه می‌کند برای کشور‌های خارجی نیز مانند صادرکنندگان کالا و تجهیزات ایران به هر میزانی که در کشور دیگری مشتری داشته باشند ما تا ۸۵ درصد رقمی که نیاز دارند از طریق سپرده گذاری ارزی به طرف خارجی وام دهیم. 

صالح گفت: امروز هم یک تفاهم نامه بین صندوق و اتاق بسته خواهد شد ۹ میلیارد دلار پروژه در دو ماه اخیر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تخصیص دادیم، در سال جدید نیزخط اعتباری برای دانش بنیان باز کردیم و ۲ واحد درصد به شرکت‌ها نیز تخفیف می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار