دادگاه‌های صلح در کرمان راه اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: در چندماه آینده دادگاه‌های صلح در کرمان راه اندازی خواهند شد.

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان ، گفت: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح وسازش مختومه شده است.

وی گفت: پارسال شورا‌های حل اختلاف در شرق استان کرمان، ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده را با صلح وسازش مختومه کرده اند. 

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بیان کرد: شورا‌های حل اختلاف شرق استان کرمان، طی پارسال مجموعا به ۲۶ هزارو ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف شرق استان طی پارسال،  ۳۷ درصد می‌باشد.

وی افزود: طی پارسال ۲۶ هزارو ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۵ حوزه قضایی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی به فعالیت شعبه شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم اشاره و بیان داشت:طی پارسال،  ۹۱ پرونده به این شورا‌ها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد، ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی پارسال، تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار