هرمزگان بارانی می‌شود

امروز با ورود و فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان در جزایر و مناطق غربی استان بارش باران پیش بینی می‌شود و خلیج فارس نیز مواج خواهد شد.

براساس اعلام اداره کل هواشنای هرمزگان؛ با نفوذ و فعالیت سامانه‌ای بارشی، ابتدا بارش‌ها در جزایر غربی استان کیش و لاوان و مناطق غربی استان آغاز خواهد شد و بتدریج تا ساعات بعدازظهر و شب بارش‌ها به مناطق مرکزی و شمالی استان و سایر جزایر خلیج فارس خواهد رسید و بامداد پنجشنبه، مناطق شرقی استان، تحت تاثیر فعالیت این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

روز پنجشنبه در سطح استان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها را نیز به همراه خواهد شد.

توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

طی روز جمعه تنها در پاره‌ای نقاط استان، رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

امروز خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و فردا، تمامی مناطق دریایی استان با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا شمال شرقی مواج پیش بینی می‌شود. بیشینه سرعت باد در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید. 

توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد. 

به لحاظ دمایی، طی امروز در مناطق غربی استان و جزایر غربی و روز پنجشنبه در سطح استان، کاهش محسوس دمای بیشینه (۳ تا ۷ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.