مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از ۸۳۰ هزار مشترک برق با مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت در سال خبر داد.

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.