ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت کشت گیاهان دارویی در مجتمع کشت و صفای فجر لرستان گفت: بیش از ۵۰ نقطه استان ظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد.

ابوطالب شفقت در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا لرستان رویکرد مدیریتی صحیح نکته بارز موفقیت این مجموعه است، گفت: این شیوه سرمایه‌گذاری از مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا محسوب می‌شود، اتفاقی که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی است.
شفقت انجام کار‌های پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار مجموعه حتی نژاد دامی که وارد کرده به نژاد ایرانی تغییر داده است.
وی با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای لرستان علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کند، اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.
استاندار لرستان با اشاره به بهره‌برداری از شهرک صنعتی کشت و صنعت، گفت: ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت ضروری است.
شفقت بیان کرد: با توجه به سطح اراضی کشت و صنعت فجر صفای لرستان توسعه گیاهان دارویی و فرآوری در دستور کار قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: مردم می‌توانند با توجه به درآمد قابل توجه کشت و فروش گیاهان دارویی اقدام کنند به کشت و توسعه گیاهان دارویی روی بیاورند.
به گفته استاندار لرستان بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه استان ظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد.
شفقت گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.
وی بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبت عنوان کرد و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد.

برچسب ها: گیاهان دارویی ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار