قبرس: چهار کشتی حامل کمک‌های امدادی اکنون در مسیر غزه است

قبرس از اعزام چهار کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه به سمت غزه برای توزیع در میان فلسطینیان خبر داد.

گرچه تلاش‌های بین المللی به منظور رساندن کمک‌های امدادی به غزه به روش‌های مختلف در جریان است، اما بهترین و موثرترین راه برای رساندن کمک‌های امدادی به این باریکه استفاده از مسیر زمینی است؛ موضوعی که رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه‌های مرزی با غزه از جمله گذرگاه رفح، روند ورود کمک‌های امدادی برای فلسطینیان را با اختلال مواجه ساخته است. 

به گزارش الجزیره، سخنگوی ریاست جمهوری قبرس امروز (سه شنبه) اعلام کرد ۴ کشتی حامل کمک‌های امدادی اکنون در مسیر رسیدن به آب‌های غزه هستند و به زودی در میان فلسطینیان توزیع خواهند شد. 

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است این محموله‌ها که از سوی آمریکا و فرانسه اهدا شده اند در اسکله موقت ساخته شده از سوی واشنگتن در سواحل غزه تخلیه شوند. 

در حالی که آمریکا به شدت در حال تبلیغات پیرامون اسکله موقت ساخته شده در سواحل غزه است، مقامات سازمان ملل به شدت از این امر انتقاد کرده و تاکید دارند این اسکله نمی‌تواند نیاز‌های فلسطینیان را به طور کامل تامین کند. این اسکله از روز شنبه تاکنون هیچ محموله‌ای را تخلیه نکرده است. 

مقامات بین المللی می‌گویند روند امدادرسانی‌ها به غزه بسیار کند بوده و شریان اصلی کمک‌ها که از گذرگاه‌های زمینی به این باریکه می‌رسیده اکنون قطع شده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم ماه مِی طی عملیات زمینی در رفح، گذرگاه این منطقه با مصر که مهمترین گذرگاه در ورود کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان محسوب می‌شود را اشغال کرده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، قبرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار