اسماعیلی در تشریح جزئیات سانحه بالگرد رئیس‌جمهور:

همه سرنشینان بالگرد، به غیر از آیت‌الله آل‌هاشم در دم جان باخته بودند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با حضور در استودیوی شبکه خبر، جزئیاتی از سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور را بیان کرد.

«غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه خبر، با بیان اینکه توفیق داشتم در عموم سفر‌های استانی آیت الله رئیسی به جز سفر استان سمنان همراه رئیس جمهور باشم، تصریح کرد: ۶ صبح روز ۳۰ اردیبهشت از تهران عازم تبریز شدیم و ۷ و ۱۰ دقیقه به مقصد رسیدیم و سپس با بالگرد به سمت محل مأموریت عزیمت داشتیم. ابتدا در آق بند از پروژه جاده ترانزیتی بازدید کردیم، بعد از این برنامه قریب ۹ صبح حرکت دوم بالگرد ما از آق بند به خداآفرین و پایین دست سد قیزقلعه سی بود. هوا بسیار خوب بود بالگرد‌های همراه در این منطقه فرود آمدند برنامه مشترک ما و آذربایجان برای افتتاح سد انجام شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: یک دیدار دیپلماتیک بیش از یک ساعته جدید در محل داشتیم نمازظهر در همانجا برگزار شد، مردم محلی هم درخواست‌هایی داشتند. در نمازخانه آن منطقه آیت الله رئیسی حاضر شد و به درخواست‌های مردم پاسخ داد؛ بعد از نماز ظهر و ملاقات مردم قریب ساعت یک بعدازظهر در یک هوای خوب و صاف و بدون هیچ پدیده جوی خاصی پرواز به سمت تبریز آغاز شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بعد از ۴۵ دقیقه از حرکت در دره مجاور منطقه معدن مس سونگون لکه ابری که مانند سفره‌ای در آسمان بگسترانند دیده شد، هیچ هوای مه آلودی نبود در یک منطقه محدود لکه ابری روی این دره قرار داشت، اما از نظر ارتفاع پروازی به گونه‌ای بود که با این ابر‌ها مواجه شدیم و حتی قدری هم پایین‌تر از ابر‌ها بودیم.

وی ادامه داد: آنجا شهید خلبان مصطفوی که خلبان بالگرد حامل رئیس جمهور بود به عنوان فرمانده میدان به بقیه خلبانان اعلام می‌کند که بالای ابر‌ها حرکت کنند بالگرد وسط حامل رئیس جمهور بعد از ۳۰ ثانیه ادامه مسیر از بالای ابرها، خلبان متوجه شد که بالگرد وسطی نیست و دیگر بالگرد حامل رئیس جمهور را ندیدیم پروازمان هم عادی بود و لرزشی نداشتیم و به مسیر ادامه دادیم و بلافاصله هم ابر تمام شد. چون این بالگرد نیامد بالا، بلافاصله خلبان بالگرد ما دور زد و برگشت پرسیدم چرا برگشتید؟ گفت بالگرد اصلی نیامده و پرسیدم آخرین ارتباط رادیویی شما کِی بوده؟ گفت یک دقیقه و ۳۰ ثانیه قبل؛ قرار شد بگردیم و آنها را پیدا کنیم ما هم در این بخش که ابر بود، زیر پایمان را نمی‌دیدیم امکان بازگشت به زیر ابر نبود هر چه قدر هم تلاش کردیم که ارتباط رادیویی بگیریم، مقدور نبود یکی دو دقیقه بعد در معدن مس سونگون فرودآمدیم و پیگیر شدیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آنجا در ارتفاع آنتن دهی بود ولی در دره نبود تلفنی با همراهان رئیس جمهور داشتیم با آقای امیرعبداللهیان و فرمانده حفاظت تماس‌های مکرر داشتیم ولی هیچ کدام پاسخ نمی‌دادند، در بالگرد ما، بذرپاش و محرابیان بودند هر چه تلاش کردیم پاسخی دریافت نکردیم. کادر پروازی گفتند با کاپیتان مصطفوی تماس تلفنی گرفته‌ایم که آقای آل هاشم جواب داده و ایشان گفتند که حال من خوب نیست و داخل دره افتاده ایم و چیز خاصی نگفته بود. بعد من با همان تلفن تماس گرفتم و آقای آل هاشم جواب داد پرسیدم حالتان چه طور است؟ گفت حالم خوب نیست و درد داشت گفت نمی‌دانم چه شده؟ گفت لابه لای درختان هستم درباره سایر همراهان پرسیدم گفت هیچ کدام را نمی‌بینم و کسی اطراف من نیست و مشخصه جنگل را داد.

اسماعیلی بیان کرد: ما همانجا متوجه شدیم که بالگرد آنها دچار سانحه شده در معدن مس امکانات آمبولانس بود. بلافاصله به سمت منطقه‌ای که برآورد کرده بودیم سانحه باشد رفتند. من ۳ تا ۴ بار با آقای آل‌هاشم صحبت کردم تا ۳ ساعت بعد از سانحه پاسخگو بود و در قید حیات قرار داشت ولی دیگر پاسخ نداد. بعدا که توانستیم محل سانحه را پیدا کنیم شرایط نشان می‌داد آیت‌الله رئیسی و سایر همراهان و پیکر‌های پیداشده نشان می‌داد که بلافاصله در دم جان باخته‌اند ولی آل هاشم بعد از چند ساعت شهید شده بود. از بالا کنترل می‌کردیم نه صدای انفجاری بود نه دودی نه آتشی مشخص نبود. جنگلبانی و انتظامی را بسیج کردیم تا از روستاییان در این باره بپرسند ولی هیچ کس هیچی ندیده بود و صدایی نشنیده بود البته این منطقه جنگلی است و روستا‌های محدودی دارد و خالی از سکنه هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: آیت الله آل هاشم وقتی با من صحبت می‌کرد، در اثر صدمات وارده، نه حال جسمی مساعدی نداشت و از اینکه حادثه چه بوده و چه اتفاقی افتاده اطلاعی نداشت؛ به نظر می‌آمد نمی‌شود به همه آنچه گفته شده اطمینان ۱۰۰ درصد داشت؛ وقتی به آن منطقه رسیدیم دیدم جایی که قبلا آتش سوزی شده، نبوده است.

وی ادامه داد: وقتی در منطقه بروز سانحه بودیم و بالگرد ما فرود آمد تا نزدیک ۲ ساعت هوا خوب بود البته در صورتی بود که امتداد مسیر می‌دادیم و به تبریز می‌رسیدیم؛ اما یکی دو ساعت بعد از فرود ما در منطقه وقوع سانحه، و تقریبا از ساعت ۳ بعدازظهر به بعد آب و هوای منطقه کاملا تغییر کرد و زمانی که تیم‌های جست وجو از هلال احمر و نیرو‌های مسلح رسیدند، هوا مه آلود بود، اما در شروع کار جمع همراهان رئیس جمهور و تعدادی از نیرو‌های مس سونگون بودند و سایر گروه‌های امدادی زمان برد تا به منطقه رسیدند. اینکه در فیلم‌ها هوا مه آلود بود، به دو سه ساعت بعد از وقوع سانحه برمی گردد.

اسماعیلی درباره اینکه برخی مطرح می‌کردند که چرا با وجود شرایط جوی، باز هم اجازه پرواز به بالگرد‌های تیم همراه رئیس جمهور داده شد؟ گفت: من متخصص هواشناسی و شرایط عمومی پرواز و استاندارد‌های آب و هوا برای پرواز نیستم، اما آنچه به عینه دیدم و پرواز‌های بالگردی زیادی داشتم، شرایط ما در پرواز عادی بود و تنها در محدوده مشخص و در بخشی کوچک این وضعیت توده ابر داشتیم، اما اینکه آیا باید پرواز انجام می‌شد یا متوقف، باید متخصصان نظر دهند و صرفا آنچه دیدم را روایت کردم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: بار‌ها اتفاق می‌افتاد که در سفر‌های یک روزه شرایط آب و هوایی تغییر ناگهانی داشته است و شهید آیت الله رئیسی بیش از دیگران به این موضوع مقید بودند که آیا ادامه مسیر به صلاح هست یا نه یا اینکه باید زمینی برگردیم یا خیر؟ رئیس جمهور به مهندسان پرواز می‌گفتند آنچه مقررات سفر‌هایی حکم می‌کند را انجام دهید؛ اگر اعلام می‌شد نباید هوایی برگردیم، ایشان زمینی بر می‌گشتند.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی حتی برای انتخابات مجلس خبرگان و حضور در برنامه تبلیغاتی تلویزیونی استان خراسان جنوبی با پرواز عمومی سفر کرد و در بازگشت شرایط آب و هوایی تغییر کرد و پرواز‌ها کنسل شد با توجه به اینکه ایشان در تهران کار داشتند، شبانه زمینی به مشهد رفت و سپس با پرواز به تهران آمد؛ یعنی اگر ضرورت به برگشت بود، زمینی به تهران برمی گشت. حتی اعلام شد که هواپیما می‌تواند به فرودگاه طبس بیاید؛ اما آیت‌الله رئیسی گفت که بنا نیست برای من پرواز اختصاصی در نظر گرفته شود و باید با پرواز عمومی از بیرجند برگردیم که نهایتا به دلیل عدم امکان انجام پرواز در آن شرایط آب و هوایی، زمینی به مشهد رفت و از فرودگاه مشهد به تهران برگشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: در سانحه بالگرد همه نیرو‌های امدادی و مردمی تا دل شب با هر تجهیزاتی که داشتند برای یافتن محل سانحه تلاش کردند. من از همه عزیزانی که زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. من تا زمان پیدا شدن بالگرد و پیدا شدن پیکر شهدا در منطقه ماندم؛ عملیات جستجو زمان برد، اما شرایط به گونه‌ای بود که امکان تلاش بیشتر از این نبود تنها فردی که زمان محدودی بعد از سانحه زنده بوده، آیت الله آل هاشم بوده و سایر شهدا در زمان وقوع سانحه به شهادت رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
من و خانواده این چهار روز شده تماشای مراسم و اشک ریختن ، خدا به داد خانواده محترمش برسد که آنها چگونه تحمل می کنند این مظلومیت شهید را.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۱:۵۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
یه تیکه ابر!!!
هوای ابری.برای ۳بالگردیکسان بود.
اما...چرا یکی سقوط کرد.
مگه درفاصله ۲دقیقه برگشت بالگرد..
چقدر مسیر پرواز بوده..
وهزار...جرای دیگه.؟؟
چرا ال هاشم نگفت...سقوط کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
در مسلخ عشق جز نگو را نکشند/روبه صفتان زشت خو را نکشند
گر عاشق صادقی ز مردن مهراس/مردار بود هر آنکه او را نکشند
خداوند رحمتشان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
چند ساله دارم به خانوادم میگم که از این مدل ماموریت‌های کاری برای مقام‌های کشورم بسیار نگرانم و آخر هم اتفاقی که به والله حدس میزدم و همیشه نگرانیش در وجودم بود متاسفانه رخ داد. آخه چرا باید ريیس جمهور یک کشور با هلی کوپتر ۳۰ سال پیش جهت بازدید بخش و روستا و شهر و.... برود؟؟ خداوند رحمتشان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
در فصل بهار تغییرات جوی در یک لحظه اتفاق مبافته.
پیش بینی خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
چرا هر چی گریه میکنیم قلبمون ساکت نمیشه....خدااااا....رئیس جمهور عزیزم....رئیس جمهور مظلوم.....خدااااا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
به نظر من هیچ توطئه ای در کار نبوده ، هلی کوپتر نقص فنی پیدا کرده نمیتونسته ارتفاع بگیره و سقوط می‌کنه این دوستان هم مونده بودن چی کار بکنن تماس با هلی کوپتر به نظر ساختگی میاد ، چون چند ساعت بعدش هیچ خبری نداشتن همین جوری یه چیزی گفتن تا به ملت امید بدن ، این همه سرمایه و پول توی این کشور خوابیده اون وقت رییس جمهور یه مملکت با هلی کوپتر چند دهه پیش پرواز می‌کنه لاقل دو سه تا برای مقام های بالا بخرید تا یه ملت داغدار نشن مگه کم مشکل داریم الان هم شهره خاص و عام همه کشورها شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
سلام درود بر شهید جمهور آیت الله رئیسی رئیس جمهور خدمتگزار تلاشگر و جهادی برای مردم ایران همران روحتان شااد یادتان در تاریخ جاودان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
آیه سه ساعت زمان کافی برای ردیابی و پیدا کردن هلی کوپتر نبود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
صادقانه بگویم ، من ابتدا شاید دغده هایی در خصوص اینکه رئیسی عزیز بتوانند بر مشکلات موجود آن روز کشور غلبه کنند داشتم اما وقتی تلاشهای خستگی‌ناپذیر و صادقانه و مدبرانه ایشان را دیدم امید های زیادی به این سید بزرگوار و خادم الرضا بستم و بذر های امید در دلم جوانه زدند و برایم ثابت شد که مکتب مدیریتی ایشان بهترین راه چاره امروز کشور ماست ، مقاومت و پایداری بر سر اصول اساسی انقلاب اسلامی بهترین راه کار نظام و کشور است اما افسوس که این مرد میدان مبارزه و خدمت خیلی زود از دست ما رفت ولی مطمئنیم که خداوند بزرگ این ضایعه را به بهترین وجهی جبران خواهد کرد و سایه رهبر عزیزمان آرام بخش دل پرطلاطم و مواج ماست . روحش شاد و بهشت برین گوارایش باد. سایه رهبر فرزانه مان تا ظهور منجی عالم روحی له الفدا بر سر امت اسلام مستدام باد
United States of America
ناشناس
۰۴:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
این چرا میخنده حین صحبت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ب کی و چی قسم بخورم این حادثه نبوده ترور بوده ازطرف باکو اسراییل ب والله تررررور بوده چرا از۳تابالگردفقط بالگرد عالی رتبه ترین مقام ها دچارسانحه شد؟مگر مسیرپروازی اون بالگردبا۲تای دیگه فرق داشت؟بخدا ک این کاراسراییل و علی اف اس ما بدجور تو خواب و خام وعده صادقمون رفتیم درحالی ک اون خبیث های ملعون ابوسفیان زاده ها درسکوت نقشه شومشون باعوامل علی اف میکشیدن،رهبر بزرگوارم پدر ملت حکم جهاد بدین همین مونده بود رئیس جمهوری ک شب روز برافقرا جون می‌کند و خواب خوراک نداشت بشهادت برسونن ترو امام زمان حکم جهاد بدین تاهم علی اف خائن بسزای خیانت واعمالش برسه هم ریشه سرطان اسراییل بخشکونیم ب خداوندی خدا ن امریکا،حمایتش میکنه ن غرب اونا دنبال چاره ین ک ازدست اون سرطان راحت بشن تروخدا بحرف من گوش کنین از این مصیبت براحتی و بانام سانحه آب هوا نگذرین تا مدیون شهدانشیم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۰:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
بدی آب و هوا اصلا قابل باور نیست. احتمال ترور زیاده ولی علیف جرأت چنین کاری رو اصلا نداره.
ضمنا مقام معظم رهبری از افق بسیار بالاتری به موضوع نگاه میکنن و انشاالله ما هم چشممون به دهان ایشان است چه بگویند صبر چه بگویند جنگ
وای اگر رهبر من حکم جهادم دهد
ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
شماها که وسیله پیدا کردن تو مه رو نداشتین چرا همون ساعات اولیه هواگرد از ترکیه و بقیه دنیا نگرفتین ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی حسنی
۰۱:۳۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
چرا برای ریس جمهور وسیله نقلیه با کیفیت فراهم نشد. چرا چرا همه رو داغ دار کردین اگه اسنپ براش میگرفتین صحیح سالم به مقصد میرسید?????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
خبر باور نکردنی بود، تسلیت میگم به همه برادران و خواهران ایرانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
روحتون شاد
خوش به سعادتتون شهادت افتخاری هست که نصیب هرکسی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
سازمان هوا فضای سپاه باید فورا یه ماهواره موبایل یاب پرتاب کنه که فرکانس هر موبایلی رو لازم داشتیم بهش بدیم و اون فورا محل دقیق اون رو با دقت چند متر برامون مشخص کنه ولو تو هوای طوفانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
توطئه این قضیه بو داره
چرا تلفن خلبان رو ال هاشم جواب داده در صورتیکه میگه مت کسی رو نمیبینم.
اگر اونجا امکان تماس بوده پس جی پی اس چرا زودتر نقطه دقیق رو نداده که امداد گرا برن اونجا دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
رئیسی عزیز شما از مردم بودید و صدای مردم بودیدو برای مردم جان خود را هم ایثار کردید شهادتتون مبارک
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
آرزو و همه تلاش جناب رئیسی بزرگوار پیشرفت و موفقیت ایران سرفراز بود و مطمئنا پروردگار خواسته آن بزرگوار را نادیده نمی گیرد.
روحش شاد
Spain
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
اینا که گفت بدتر اذهان ملت را که گرفتار کرد. بزرگوار یه روز تمام همه تلاشها واسه پیدا کردن مختصات اتفاق بود حال اینکه شماها دقیقا جا و مکان حادثه را میدونستید و امدادی نرسید به این بندگان خدا. چه میدونید در جا تموم کرده بودن؟! امام جمعه جواب میدادن چون گوشی خلبان نزدیک و در دسترسشون بود بقیه شاید شرایطشون این نبوده. چه میدونم والله، من طرفدار رییسی نبودم هیچ وقت اما برام بیشتر نگران کننده بود حرفای این بنده خدا و کاش مراجع مربوطه عمد یا غیر عمد بودن داستان را واکاوی کنن. چون ظاهرا عده ای مختصات دقیق سانحه را میدونستن و باز دست روی دست گذاشتن تا اتفاقی که نباید ببافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
یعنی اگه دو سه ساعت بعد از حادثه پیداشون میکردن الان آل هاشم زنده بود تبریک به همگی تشکیلات نظامی و غیر نظامی و شبه نظامی مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
نه خیراونا ازدم جان باختن فقط امام جمعه جون داشته اونم‌نمیدونم‌چیشده وکجابوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
شما همه پرت شدین دور از هم
بعد چطو میشه یهو موبایل خلبان رو آل هاشم جواب بده
چطور گوشی خلبان پریده توو دست آل هاشم
چرا ۳تا هلی کوپتر توو یه شرایط آب و هوایی یکی ش باید سقوط کنه
چرا هواشناسی هوا نارنجی اعلام کرده و اون مسیر رفتن
اینهمه چرا هست و پاسخ روشنی نیست
چرا پیج رئیسی نوشت رجایی و اشاره به چه داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمتشون کنه ولی این موضوع خیلی جای برسی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اون ابر سیاه چی بود؟؟؟؟ خدا رحمت کنه خلبانهای عزیزو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
مظلومیت، خدمت و صداقت. دکتر ابراهیم رییسی عزیزم ایران قوی همیشه با یاد تو ادامه خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
واقعا آدم متعجب میشه . ابر ماموری از جانب خدا بوده تا این اتفاق بیفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اینایی که از شهادت این آقایون خوشحال هستند حتما برن یه تست ژن بدن ببینند واسه کدوم روستای مغولستان هستند. درود به شرف سید ابراهیم و باران شهیدش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
چند ماه پیش تو سایتها و روزنامه های ما زده بودن یه زنه لبنانی پیش بینی کرده چند ماه دیگه یه هلیکوپتر تو ایران سقوط میکنه و یکی از رهبران ایران و یارانش کشته میشن ولی من خودم باورم نشد بهش خندیدم چون اصلا به مخیله کسی همچین چیزی خطور نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
هنوز باورش سخته که رئیس جمهور از بین ما رفته . مرد خوب و با خدایی بود روز و شب تداشت همه وقتش برا خدمت به مردم بود . تو مملکت ما کار اجرایی کردن خیلی مشکله . سلایق گوناگون حزب و خط و افراد سیاسی زیاد . حرف و شایعه و تهمت و فضای مجازی . واقعا کار کردن در ابن فضا سخته . نزدیک به ۸ هزار کارخانه دوباره احیا کرد خیلی از زیر ساختها را درست کرد و .... تنها چیزی که باعث رنجش است اینه چرا رسانه ها و صدا و سیما اونطور که بابستی کارها و خدمات این سید بزرگوار را به گوش مردم برسانند کوتاهی کردند و چرا اکنون که نیست چرا حالا خدمات او را رسانه ای نمی کنند . نهایت نامردی است . در ابن سه سال خیلی کار شده چرا به اطلاع مردم نمی رسانید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ابراهیم بت شکن شهادت مبارک ،آیت الله آل هاشم چه کشیدی در این ساعات پایانی قبل ازشهادت دلم برای تنهایی و دردی که کشیدید هزار تکه شد اما می دانم اکنون تنها نیستید و کنارائمه شادید ،مبارک باد شهادت بر قامت شهیدان خدمت ،دلمان تا ابد به یاد شماست
Canada
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
وقتی جواب تلفن همراه رو می داد چرا از جی پی اس گوشی برای پیدا کردن محل دقیق استفاده نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خدا کنه اگه شیعه امام حسین هستیم همه مون آزاده باشیم
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
یعنی هلوکوپتریی که شما دران بودید مگر چند کیلومتر فاصله با هلوکوپتر رئیس جمهور داشتید که نفهمیدید کدام حوالی افتاده که بعد از ۱۲ ساعت پیدا شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
1چرا از بین سه بالگرد ففط بالگرد اصلی دچار حادثه شده؟؟2چرا 30 ثانیه بعد فهمیدند ولی اینهمه ازشون دور شده بودند؟؟3چجوری وسط دره باموبایلشون حرف زدند ولی نتونستند برای پیداکردنشون گوشی را ردیابی کنند و اینهمه طول کشید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ای شهید ای شهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
همه چی مشکوکه
Iran (Islamic Republic of)
ابهامات اساسی
۲۲:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
یک سوال هنوز هوا روشن بوده و هلیکوپتر سوم و اول دقیقا نقطه ای که حادثه اتفاق افتاد حضور داشتن چرا این مختصات سریع به نیروهوایی سپاه اعلام نشد برای ورود چتربازان چرا با پای پیاده توی کوه و جنگل سرگردان می گشتن ان هم از غروب بنظرم بذرپاش باید محاکمه شود که الان افتاده دنبال کاندیداتوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
اشتباه مثبت دادم چی می گی اصلا همین اقای اسماعیلی توی اتاق فکر جستجو برای هلیکوپتر حامل رئیس جمهور بودن من که فیلمش رو دیدم مثلا سردار سلامی هم بود و افراد بزرگ دیگر ،بعد هم یکبار هواپیما سوار شو تا بدونی سرعت بالگرد و هواپیما چقدر زیاده ما مسافتی رو که تو ۱۲ ساعت زمینی می رفتیم با هواپیما ۴۰ دقیقه ای رفتیم سی ثانیه خیلیه چند کیلومتر میشه که توی مه که چشم تا پنج متر جلوتر دید ی ندارد و زمین کوهستانی و جنگلی بعد هم شب و باران وگل و لای. همه این شرایط شد که تقدیر الهی رقم خورد و رئیسی عزیز رو از ما گرفت.درود بر روح و روان پاک شهیدان این حادثه
Italy
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
قصه میگه؟ یعنی شما اون موج انفجار و دود سیاه غلیظ رو ندیدین؟ بابا طرف یه آتیش کف دره درست میکنه از هلیکوپتر دودش پیداست..مگه دارید با بچه حرف میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
بمیرم برای مظلومیتت آقا سید
عجب غم جانکاهی
عجب حزن حزبنی
عجب شور غریبی
خداوند رحمتتان کنه و در محیط لطف و کرم و جنت ساکن
آمین
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
آقای اسماعیلی اگر شما محل حادثه را می دانستید پس چرا نیروهای امدادی را مستقیم سر محل نفرستادید؟؟؟روز اول سانحه می شد امداد رسانی کرد . کوتاهی در امداد رسانی شده .
مگر جی پی اس یا ردیاب نداشتند ؟ برای هر پروازی شرایط جوی و آب و هوایی می سنجند.
کاش شهدا را به پزشکی قانونی می بردند تا ساعت فوتشان مشخص شود .چقدر سوال برای مردم ایجاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
قابل قبول نیست.
در فکر من که حتی کارشناس هم نیستم، غیر قابل باور است!
در همه ابعاد از نظر فنی، امنیتی، هواشناسی، رایانه ای و.....
این گزارش آقای اسماعیلی، غلط نیست.
بلکه اشتباه است.
شخص حضرت آقا، دستور تحقیقات فنی و امنیتی و... با توجه به همه جوانب را صادر بفرمایند.
دل ما آرام نمی‌گیرد...
و تا حصول نتیجه قطعی، منتظر جواب هستیم.
که اگر ترور باشد و بدتر از آن، ترور خارجی باشد!!!
برای ما بسیار سنگین است.
که اگر،،، ترور باشد، باید گلوله آغاز جنگ جهانی را شلیک کرد.
8 تن از سران و بزرگان ایران که ارزش شان، بیش از و بیش از جهان غرب دجال است.
منتظر پاسخ ایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
هنوز باورش سخت برام که ریس جمهورشهید شدن ای دنیا چقد بی وفایی خدا رحمت کنه همه عزیزان رو.
Sweden
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
قلبمون شکست‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
الان می فرمایید که جای قطع شدن سیگنال و منطقه رو می دانستید؛پس چطور بعد از ۱۳ ساعت مختصات سقوط رو پیدا کردید؟صحبت های شما ضد و نقیض است استاد؟حرفاتون یکی نیست؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اونجا انتن میداد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
حقیقت را از آن لکه اَبر ناگهانی و مشکوک بپرسید.
خداوند را گواه میگیرم که:
(آنها دست در همه چیز دارند
و پی به همه چیز برده اند)
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۱:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
من آخر خوب نفهمیدم بلاخره چی شد؟ بالگرد رفت وسط ابر بعد یهو افتاد زمین؟ به جایی هم که نخورده، پس بالگرد دستکاری شده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
الهی وربی من لی غیرک، خدای عزیز روح شهداشاد به فضل ورحمتت ماروهم ملحق کن به شهدابه فضل ومهربانی ت خدای عزیز اللهم صلعلی محمدوال محمدوعجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خیلی عجیب هست.مگر نمی گوید مانند حفره ایی در دره ابر بوده پس زیاد وسعت نداشته ،چرا خود هلکوپتر خودشان بر نگشتند دنبالش بگردند وقتی دیدند هلکوپتر اصلی نیست.از صحبت ایشان مشخص که چیز خاصی نبوده.وابرها انچنان که باید زیاد نبودند.پناه میبرم به خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
وای وای خدا دوباره مثل حادثه شهید حاج قاسم سلیمانی تکرار وتداعی شد چه لحظه غمناکی راهتان خدمت به مردم بود ادامه خواهد داشت عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
روحشان شاد و یادشان گرامی باد .ما اتباع خارجی شیعه داخل ایران حامی ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.وبه ملت ایران تسلیت میگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خدایی چرا با شعور مردم بازی میکنید...میگه تماس گرفتم با موبایل خلبان مصطفوی و موبایل رو جناب آل هاشم جواب میده بعد ازش میپرسن چه کسایی رو میبینی...میگه هیچکس اینجا نیست..موبایل خلبان دست جناب آل هاشم چیکار میکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
Iran (Islamic Republic of)
!!
۲۰:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
با این توصیفات ؛ واقعا ، اتفاق عجیبی است !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
آقای اسماعیلی، شما می توانستید بلافاصله از مسئولین مخابرات و اپراتور مربوطه بخواهید تا مکان دقیق تلفن همراه مرحوم آل هاشم را سریعاً ردیابی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
رحمت الله علیکم
درخواست صبر و اجر برای خانواده های محترم شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
هر چه خدا بخواه همان هست
روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
درتمام اولین تصاویر نمایش داده شده از صدا وسیما مه سنگین وبادوزمین گلی مشخصه درهمین سایت در"روایت دسته اول از17ساعت جستجو" ازساعت 5و17دقیقه عبارات" مه بسیار غلیظ "و"شرائط نامساعد جوی" و"باران سنگین "دیده میشه لازمه با مردمی که دربهت حیرت وناباوری این ضایعه سنگین بسرمی برندبا دقت هماهنگی وهمگونی بیشتری صحبت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
فنی هم کارشناس ها نظر بدهند شاید دستکاری شده بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ولی‌ خانواده خلبان مصطفوی میگه تا ساعت ۴ صبح باهاش ارتباط داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
وامصیبتا از این درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
موبایل خلبان پیش آل هاشم چکار میکرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
احتمال قوی دیر پیداشدنشون باعث فوتشون شده. کجا بودن این نقطه زن ها و پهبادها که محل رو پایش کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمتشان کند خیلی ناراحت شدم کاشکی این اتفاق نیافتاده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
یعنی چی مگه میشه ندونی چ اتفاقی نیفتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
چقدرگزارشهائی که میدن متفاوته درهمین سایت گفته شده که گوشی دوتا از سرنشینان تا ساعت 8شب روشن بوده واز روی اونا تونستن قدری مکان یابی کنند!مردم واقعا ناراحت وعزادارن خوبه که صحبتها هماهنگ حقیقی ویک کاسه باشه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۸:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
اشتباه مثبت دادم خب گوشیه تا زمانی شارژ داشته باشه روشن می مونه
Iran (Islamic Republic of)
نیسی
۱۹:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
سلام . یه سوال چرا دو بالگرد که با بالگرد حامل رئیسی بودند هیچیشون نشد فقط اونیکی توش رئیسی بود سانحه دیده داستان مشکوک میزنه . میدونستید موساد در آذرجایجان مقر داره اونم هم مرز ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جوان‌ها مراسم تشیع پیکر شهدا در قم از شبکه 2 رو داره زنده پخش میشه خوب ببینید و در حافظه خود ثبت کنید تا فرداهای دیگر تاریخ رو برایتان تحریف نکنند، این خیل عظیم جمعیت در دنیای مجازی، فیلم تخیلی یا فتوشاپ نیست بلکه حقیقتی در دنیای واقعیت هاست. اگر نتونستید ببینید لطفا فردا مراسم تهران رو ببینید این شماها هستید که فردا تاریخ رو می‌نویسید.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
بنده مسيحى هستم و وقتى خبر ازدست دادن اقاى رئيسى را شنيدم از ته دل غمگين شدم صبر و براى شادى روح پاكشان بسيار دعاكردم و اميدوارم خداوند به خانواده ايشان و همراهانشان صبر بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
زنده باشی آقا مهرداد ما ملت ایران یک پارچه ایم و در روزهای سخت در کنار هم هستیم من در ایام سربازی یک هم خدمتی داشتم که مسیحی بود یک بچه بسیار باصفایی بود من همیشه دعا میکنم که عاقبت بخیر شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
تبریز بدون ایت الله آل هاشم مظلوم چقدر برامون سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
خوب میتونید بروید به ارومیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خداوند همه این بزرگواران را رحمت نماید و به خانواده هایشان صبر دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
عزیزانی که منفی لایک میدن
ایشاا.. سره خودتون و عزیزانتون بیاره که به مرگ کسی راضی نشید.
اونم فرد بزرگوار و انسان دوستی مثل آیت ا... رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اللهم صل علی محمد و علی محمد بهشت برین مزد مجاهد فی سبیل اله مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
الهی بمیرم برای مظلومیتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
درود خدا بر همه کسانی که درحال خدمت به مردم ایران جان عزیز خود را تقدیم پروردگار متعال می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
درود خدا بر ملت قدر شناس ایران درود بر شهیدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۷:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خداوند با امام حسین محشورشان کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمتشون کنه
آخرین اخبار