پیام تسلیت اهالی ورزش برای شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان طی پیامی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور دولت مردمی و تیم همراهش در سانحه بالگرد را تسلیت گفت.

کیومرث هاشمی مراتب تسلیت و تعزیت خود را از شهادت رئیس جمهور دولت مردمی و تیم همراه در سانحه‌ بالگرد حین ماموریت در قالب پیام به ملت شریف ایران اعلام کرد.

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون 

غم و اندوهی بی‌پایان جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی را در پی شهادت  رئیس جمهور محبوب دولت مردمی  و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ بالگرد فراگرفته است.

این ضایعه‌ اسفبار مایه‌ تالم جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.

آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و  اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

اینجانب شهادت عالم برجسته  آیت الله رئیسی رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران  تسلیت می‌گویم  و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

همچنین مراتب تاثر خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقالله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم  و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم ‌و از خداوند متعال  آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگذاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.

در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان در سقوط بالگرد در منطقه آذربایجان شرقی جامعه ورزش ضمن ابراز همدردی با آحاد مردم ایران پیام‌های تسلیتی به این مناسبت منتشر کرد.

کمیته ملی المپیک ایران صبح امروز پس از تایید خبر شهادت رئیس جمهور، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از همراهانشان پرچم بزرگ کشورمان در کمیته ملی المپیک را به حالت نیمه برافراشته در آورد.

وزارت ورزش و جوانان ازبیانیه‌ای از سوی جامعه ورزش کشور قهرمانان و مدال آوران همچنین فدراسیون‌های ورزشی سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان را تسلیت و تعزیت گفت و نوشت:

جامعه‌ی ورزش و جوانان ایران اسلامی، شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهان ایشان را تسلیت و تعزیت گفت.

در پیام تسلیت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و سازمان بسیج ورزشکاران آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون 

خادم جمهوری اسلامی ایران که سه سال پیش همزمان با سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران اسلامی، تلاش خستگی‌ناپذیر و جهادی خود را در مسیر خدمت به مردم آغاز کرد، سرانجام در شب ولادت سلطان ابالحسن امام رضا علیه‌السلام به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این سعادت نصیب خادم‌الرضا شد که با نیت خدایی مسیر خدمت به جامعه و سربلندی کشور را به سربلندی سپری کرده بود.

جامعه‌ی ورزش ایران اسلامی، الطاف مستمر و توجه بی‌پایان رئیس جمهور محبوب و مردمی شهید آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی را که همواره حمایت بی دریغی از ورزشکاران، قهرمانان و جوانان داشتند، در اذهان تداعی می‌کند و از یاد نخواهد برد.

رئیس جمهوری که بار‌ها بصورت رسمی و غیر رسمی قهرمانان و جوانان ایران اسلامی را مورد تفقد قرار داد. رئیس جمهوری که حمایتش از سیر تکاملی ورزش و امور جوانان، بر پایه منطق استوار بود. رئیس جمهوری که پشتیبان جامعه‌ی ورزش و جوانان بود.

محنت این غم فراق رئیس جمهور محبوبمان بی‌پایان است، اما مشیت الهی را می‌پذیریم و با تسلیت و تعزیت این مصیبت عظمی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاندان مکرم و معظم ایشان و ملت شریف ایران تسلیت می‌گوییم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نماییم.

جامعه ورزش و جوانان ایران اسلامی همچنین شهادت دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه همچنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار معزز آذربایجان شرقی و تیم همراه را که همراه با مقام عالی رئیس جمهور در ماموریت استان آذربایجان شرقی حضور داشتند، تسلیت و تعزیت می‌گوید و برای آن خدمتگذاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال، آمرزش و غفران الهی طلب می‌کند.

باشگاه پرسپولیس تهران نیز با انتشار تصویری از رئیس جمهور شهادت او و همراهانش را تسلیت گفت.

باشگاه استقلال تهران نیز در پیامی این ضایعه بزرگ را تسلیت گفت و نوشت:باشگاه استقلال شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مردمی و محبوب و دیگر همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت می‌گوید و برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات را مسألت می‌کند.

همچنین مجموعه تیم ملی فوتبال ایران شهادت رئیس جمهور مردمی را به ملت ایران تسلیت گفت.

سازمان لیگ برتر فوتبال نیز در پیامی نوشت: خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت رسید. 

فدراسیون بسکتبال در پیامی نوشت: الإمامُ الصّادقُ علیه السلام: إذا ماتَ المؤمنُ الفَقیهُ ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسُدُّها شیءٌ. امام صادق علیه السلام: هرگاه مؤمنِ فقیه بمیرد، رخنه اى در اسلام پدید آید که هیچ چیز آن را نبندد. شهادت رئیس جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سانحه هوایی را محضر مقام معظم رهبری، آیات عظام، حوزه‌های علمیه، مردم عزیز ایران به ویژه بیت مکرم آن عالم ربانی تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت داریم.

فدراسیون کشتی در پیامی که منتشر کرد، نوشت: جامعه کشتی کشور شهادت خادم الرضا و خادم ملت دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب ایران، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی  فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور، تعدادی از محافظان و خلبان و پرسنل پرواز بالگرد را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزیز و شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت عرض می نماید.
 
هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در پیامی درپی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان نوشت:  مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا. از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده‌اند. خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی سید شهیدان خدمت و وطن پرست واقعی باعث تاسف و تالم همه مردم شریف ایران گردید. اینجانب به نمایندگی از اعضای هیئت رئیسه، دبیرکل، نایب رئیس، روسای کمیته‌ها، کادر فنی و اعضای تیم‌های ملی تکواندو، پاراتکواندو و پومسه، مربیان، داوران و خانواده تکواندو شهادت آن مرد بزرگ را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
 
وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درپی شهادت رئیس جمهور گفت: مصیبت سنگین شهادت آیت الله رئیسی را به مقام عظمی ولایت و مردم کشورمان تسلیت می گویم. چند وقت پیش در خدمت آیت الله رئیسی بودم و ایشان پای کار ورزش بودند و خوشا به سعادتشون که به درجه شهادت رسیدند.
 
 
محمد انصاری مدافع پیشین تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس با انتشار عکسی شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت.
 

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درپی شهادت آیت الله رئیسی پست را در صفحه شخصی اش منتشر کرد و نوشت شهید بودن، شهید شدن

 

الناز دارابیان ورزشکار پارالمپیکی ایران به شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در صفحه شخصی اش واکنش نشان داد.

سجاد گنج زاده قهرمان المپیک و جهان هم در پی شهادت آیت الله رئیسی در صفحه شخصی اش متنی منتشر کرد.

شهران هروی سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان و ذبیح الله پورشیب و امیرمهدی زاده کاراته کاهای ملی پوش کشورمان با انتشار سه عکس شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی را تسلیت گفتند.

فردین معصومی قهرمان کشتی جهان و آسیا نیز با انتشار عکسی شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفت.

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با تسلیت شهادت آیت الله رییسی و همراهان وی گفت: مسیر پرافتخار خدمت‌رسانی به تاسی از راه شهدا ادامه خواهد یافت.

مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت:خدمات شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان برگ زرینی در تاریخ ایران است.

جلیل کوهپایه زاده رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان گفت: تلاش می‌کنیم در پارالمپیک پاریس با افتخارآفرینی برای ایران پاسخ حمایت‌های شهید آیت الله رئیسی از جامعه ورزش را به خوبی بدهیم.

نیما نکیسا دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال و مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه عکسی را در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

جواد فروغی قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو درپی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه نیز عکسی را با عنوان خادم الرضا مهمان امام رضا (ع) شد را در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

مرتصی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: در سرتاسر سنت معصوم این سیلاب خون مجاهد است که همه ذهنیت‌های عافیت طلبانه را لایروبی می کند. ما ملت ایران تحت زعامت و فرماندهی مقام عظمای ولایت راه امام خمینی (ره)، راه شهدا، راه رئیسی و راه قاسم سلیمانی را با عزت و صلابت ادامه خواهیم داد.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در پیامی ویدئویی شهادت آیت‌الله ابراهیم رییسی، رئیس جمهور محبوب کشورمان و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد به مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تسلیت گفت.

ابراهیم بن خلیفه شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران شهادت رییس جمهور و هیات همراه وی را تسلیت گفت.

در این نامه آمده است:

رئیس عزیز

به نمایندگی از خانواده فوتبال آسیا صمیمانه‌ترین پیام های تسلیت خود را بخاطر حادثه غم انگیز سقوط بالگرد و درگذشت ناگهانی رئیس جمهوری اسلامی ایران آیت الله سیدابراهیم رئیسی، سایر اعضای هیات دولت و کادر پروازی ابراز می کنم.

دعاهای ما را از طرف خانواده فوتبال آسیا به مردم جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت و اندوهناک ابلاغ فرمایید.

روحشان قرین آرامش باد.

کمال کامیابی نیا هافبک کنونی ذوب آهن و  پیشین تیم ملی فوتبال با انتشار عکسی در صفحه شخصی اش شهادت آیت رئیسی را تسلیت گفت.

بالگرد حامل آقای رئیسی، رئیس جمهور جهادی، مردمی و محبوب که دیروز برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود در هنگام عزیمت از این سد به مقصد پالایشگاه تبریز به علت شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار سانحه شد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پیامی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی را تسلیت گفت.

انا لله و انا الیه راجعون 

او خادم‌الرضا علیه‌السلام و رئیس جمهور ملتی بود که صادقانه در مسیر خدمت به آن، گام برمی‌داشت.

شهادت در شب میلاد امام رئوف در حین خدمت، پاداش الهی برای شهید سید ابراهیم رئیسی بود.

مراتب تسلیت و تعزیت خود را به خاندان گرامی رئیس جمهور شهید همچنین خانواده‌های معزز دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار معزز آذربایجان شرقی، سردار موسوی، سرهنگ شهید محسن دریانوش ، خلبان سرهنگ سیدطاهر مصطفوی ، مسئول فنی سرگرد بهروز قدیمی و دیگر همراهان اعلام می‌دارم و از خداوند متعال برای این شهدا، رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی طلب می‌کنم.

سعید افروز قهرمان پرتاب نیزه پارلمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز با انتشار عکسی در صفحه شخصی اش شهادت رئیس جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت و نوشت: شهیدان خدمت؛ شهادت هنر مردان خداست...

اینفانتینو رئیس فیفا گفت: از خبر درگذشت رئیس‌جمهور ایران بسیار متأثر شدم. ما سال گذشته در نیویورک با هم ملاقات کردیم. در این برهه زمانی سخت به مردم ایران صمیمانه تسلیت می‌گویم.

 

امیر حسین علیپور اولین مدال آور طلایی تیم ایران در مسابقات قهرمانی جهان پارادو و میدانی کوبه ژاپن مدال خود را به شهید رئیسی تقدیم کرد.

شجاع خلیل‌زاده و  میلاد محمدی مدافعان تیم ملی فوتبال به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان عکسی را در صفحه شخصی شان منتشر کردند.

 شهلا قهرمانی قهرمان پاورلیفتیگ شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت.

کاظم برجلو پیشکسوت فوتبال شهادت رئیس جمهور و همراهان وی را در صفحه شخصی اش تسلیت گفت.

تسلیت سپیده بابایی عضو‌ تیم ملی آلیش در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان وی عکسی جالب از مواجه  آیت الله رئیسی با مردم در سفرهای استانی اش را در صفحه منتشر کرد.

تسلیت ابراهیم شکوری پیشکسوت فوتبال شهادت رئیس جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت.

سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال  که به همراه تیم ملی در ریودوژانیرو حضور دارد، گفت: شهادت رئیس جمهور و‌همراهانش را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت می‌گویم.

ماجد راشد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا با صدور پیامی شهادت رئیس جمهور را به دکتر غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان تسلیت گفت.

با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهور و همراهانش، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه دیده به علت مه آلود بودن هوا و سخت گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید.

سرانجام بامداد امروز گروه‌های امدادی مردمی و هلال احمر با استفاده از پهپاد‌های ایرانی ردیاب بالگرد سانحه دیده را کشف کردند.

در این سانحه هوایی، آقای رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله آقای امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
علی دایی کووو؟
اینفانتینو هم پیام داد.
آخرین اخبار