زدران:

داعش در افغانستان حضور ندارد

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل اظهار داشت: داعش در خاک افغانستان وجود خارجی ندارد.

خالد زدران سخنگوی فرماندهی پلیس کابل درباره حملات ادعایی گروه‌های مخالف مسلح به نیروهای طالبان گفت: «این‌ها همه فیسبوکی، توئیتری و جعلی است که مطرح می‌شود. از خارج کشور ادعایی می‌شود و کسی که از خارج به کابل نگاه می‌کند فکر می‌کند که در افغانستان قتل عام است، انفجار و آدمربایی است، اما وقتی به اینجا آمدند، متوجه می‌شوند مشکلی اینجا وجود ندارد».

وی با رد ادعای حملات جبهه مقاومت و آزادی ادامه داد: «چنین ادعاهایی مطلقاً بی‌اساس است. چندی پیش در دو نقطه بمب دستی آن هم در جوی و پیاده‌رو انداخته شده بود که خسارات جانی و مالی نداشت».

زدران ادامه داد: «اگر کسی ادعا دارد به مقامات دولتی یا محل یا مردم عادی آسیبی وارد شده، دوربین‌های مداربسته وجود دارند و با سند نشان خواهیم داد که در آنجا مشکلی وجود نداشته است».

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل اظهار داشت: کسانی که این شایعات را انجام می‌دهند، اینها کسانی هستند که صلح را در افغانستان نمی‌خواهند؛ می‌خواهند برای رسیدن به اهداف خود افغانستان را برای جهان ناامن معرفی کنند، لذا درصدد ایجاد شرارت در کابل هستند.

وی درباره اینکه داعش هماهنگی حملات خود را چگونه انجام می‌دهند، تصریح کرد: «هیچ یک از مراکز آن‌ها در افغانستان فعال نیست و یک وجب زمین در دست ندارند که یا در آن زندگی کنند یا جوانان را جذب کنند یا در آن مرکز باشند، اما شاید در قالب افراد وجود داشته باشد؛ این یک موضوع بین‌المللی است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار