برنامه جهانی غذا:

بحران اقلیمی در افغانستان گرسنگی را تشدید می‌کند

سازمان جهانی غذا اعلام کرد امنیت غذایی در افغانستان در خطر از دست رفتن است.

برنامه جهانی غذا (دبلیواف‌پی) با اشاره به سیلاب‌های اخیر در افغانستان هشدار داده است که بحران اقلیمی سبب تشدید گرسنگی در افغانستان خواهد شد.

هسیائو وی‌لی گفته است که احتمالاً افغانستان در ماه‌های آینده گواه جاری شدن سیلاب‌های بیشتر خواهد بود.

وی افزوده است: «با وقوع فاجعه‌ای یکی پس از دیگری که جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، آن‌ها [مردم] را به فقر می‌کشاند. امنیت غذایی در افغانستان اکنون در خطر از دست رفتن است.»

به گفته وی، خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از سیلاب‌های اخیر در افغانستان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

این مقام برنامه جهانی غذا تصریح کرده است سیلاب‌های هفته گذشته در ولایات غور و فاریاب در شمال‌غرب افغانستان تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم وارد کرده است.

براساس اطلاعات این نهاد بین‌المللی، دست‌کم ۱۳۰ تن در پی جاری شدن سیلاب در این دو ولایت جان باخته‌اند و صدها تن دیگر هنوز ناپدید هستند.

وی‌لی خاطرنشان کرده است به دلیل خرابی راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌ها، دسترسی آسیب‌دیدگان به کمک‌های بشری نیز دشوار شده است.

برنامه جهانی غذا همچنان گفته است در پی جاری شدن سیلاب در تاریخ ۱۰ و ۱۱ ثور، در ولایات بدخشان، بغلان و تخار دست‌کم ۱۸۰ تن جان باخته و ۲۸۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

دبلیواف‌پی اذعان کرده است این نهاد برای ارایه کمک‌های غذایی، تغذیه اضطراری و ساخت دیوارهای استنادی در مناطق مورد تهدید سیلاب در کشور به ۱۴.۵ میلیون دلار نیاز دارد.

این در حالی است که دو روز پیش این نهاد اعلام کرده بود که سیلاب‌های اخیر در غور دو هزار و ۵۰۰ خانواده را متضرر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
کشور افغانستان اگر این چند ساله بجای خشخاش کاشتن مردم مارا معتاد کنند گندم ذرت جو و چیزای دیگه ای کاشته بودند با سیل هم کشورشان دچار بحران نمیشد تمام سیلوهاشون ذخیره بود
آخرین اخبار