آمادگی چین برای گسترش فیبر نوری در افغانستان

سفیر چین در افغانستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای سرمایه‌گذاری در بخش مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان گفت پکن علاقه مند است کابل فیبر نوری از طریق کریدور واخان را گسترش دهد.

سفیر چین در کابل در دیدار با سرپرست وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات سرپرست طالبان افغانستان درباره سرمایه‌گذاری پکن در بخش مخابرات و فناوری اطلاعات گفت‌وگو کرد و اظهار داشت: پکن علاقه‌مند است که کابل فیبرنوری در افغانستان را از طریق کریدور واخان گسترش دهد.

نجیب الله حیات حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات سرپرست طالبان در این دیدار گفت: طرف افغانستانی به زودی کابل فیبرنوری خود را به مناطق مرزی در داخل افغانستان امتداد می‌دهد تا به کشور چین از طریق کابل فیبرنوری متصل شود.

سرپرست وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات طالبان همچنین از کشور چین برای دعوت و آموزش کادرهای این وزارتخانه قدردانی کرد.

ژاو شینگ، سفیر چین در کابل هم در این دیدار گفت سفارت چین در تلاش است که شهروندان و سرمایه‌گذاران چینی را تشویق کند تا در کنار رشد اقتصادی، در زمینه مخابرات و فناوری در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده و بتوانند با در نظر گرفتن منافع هر دو کشور به رشد اقتصادی کمک کنند و از موقعیت جغرافیایی افغانستان که نکته مهمی برای رشد اقتصادی کشورها است، استفاده کنند.

سفیر چین در کابل افزود که پکن به آموزش کادرهای افغانستان علاقه مند است و سعی می‌کند تا در این زمینه تسهیلات بیشتری برای شهروندان افغانستان فراهم کند.

وی افزود پکن علاقه مند است که کابل فیبرنوری از طریق کریدور واخان را گسترش دهد و در این باره با متخصصان و کارشناسان چینی گفتگو خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار