اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک رسانی به سیل زدگان افغانستان

کاظمی قمی ضمن همدردی با مردم سیل زده افغانستان، اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران برای کمک رسانی به سیل زدگان افغانستان آمادگی دارد.

سفیر ایران در افغانستان ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک رسانی به سیل زدگان افغانستان، بر اصلاح رویکردهای نامتوازن و شفاف سازی در رویه‌های نامعلوم در نحوه پذیرش کمک‌های انسان‌دوستانه تأکید کرد.

حسن کاظمی قمی با انتشار پیامی در صفحه ایکس ضمن ابراز تاسف از فاجعه سیل ویرانگر و همدردی با مردم صبور افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است بنا به درخواست مقامات افغانستان، از طریق هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروهای امدادی، تیم‌های پزشکی و اقلام کمکی لازم را که هدایای ملت شریف ایران به مردم عزیز افغانستان است، در اسرع وقت به مناطق آسیب دیده اعزام و ارسال کند.

وی در عین حال تصریح کرد که این در صورتی است که رویکردهای نامتوازن اصلاح و در رویه‌های نامعلوم در نحوه پذیرش کمک‌های انسان‌دوستانه شفاف سازی شود.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران تأکيد کرد: باید از تکرار تجربه زلزله زنده‌جان هرات که ساعات طلایی برای نجات انسان‌ها، صرف هماهنگی و رایزنی و موانع بوروکراتیک شد، جلوگیری شود.

 در پی بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در شماری از ولایت افغانستان به ویژه بغلان، سرپل، سمنگان، بدخشان، غور و هرات بیش از ۳۰۰ نفر جان باخته و هزاران نفر دیگر بی‌خانمان شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر نیز در حوادثی همچون زلزله هرات و سیلاب‌های سال‌های گذشته در افغانستان جزو نخستین کشورهای حاضر در مناطق آسیب دیده در زمان حوادث طبیعی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار